ادامه دستگیری زنان راننده؛

مبارزه زنان عربستان براي حق رانندگي

مبارزه زنان عربستان براي حق رانندگي
چهارشنبه 29 تير 1390 - 16:23

مطبوعات رسمي عربستان سعودي از واگذاري پرونده يک زن سعودي که در حال رانندگي در اين کشور بازداشت شده بود ، خبر دادند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم ، اين زن سي و پنج ساله در جده در غرب عربستان سعودي دستگير و سپس با سپردن وديعه توسط پدرش به صورت موقت آزاد شد.

دادگاه جده ، نخستين جلسه محاکمه اين زن را به اول ماه رمضان موکول کرد.

نيروي امنيتي جده علاوه بر زن مزبور ، مردمي که از وي در حال رانندگي فيلم برداري کرده بود را نيز بازداشت کرد.

زن بازداشت شده به سبب رانندگي تاکيد کرد که به علت خونريزي معده و نبود کسي که او را به بيمارستان برساند ، همچنين نبود تاکسي ، راننده شخصي و اورژانسي بودن وضعش ناچار شده است ، شخصا تا بيمارستان رانندگي کند.

پليس راه عربستان ، پيش از اين دو زن عماني را هنگام رانندگي به همراه خانواده شان در مسير رياض - طائف بازداشت کردند و آن ها را ناچار به امضاي تعهد مبني بر عدم تکرار چنين کاري کردند.

اواخر ژوئن نيز ماموران امنيتي در حالي پنج زن سعودي را به دليل رانندگي و سرپيچي از قانون منع رانندگي زنان بازداشت كرد كه هيچ قانون رسمي در اين كشور زنان را از رانندگي منع نمي‌كند.

اين زنان در پاسخ به فراخواني اينترنتي كه از زنان خواسته شده بود رانندگي كنند، در شهرهاي مختلف عربستان در اقدامي اعتراض آميز اقدام به رانندگي کردند.

عربستان سعودي تنها کشور در جهان است که زنان در آن حق رانندگي ندارند و براي جلوگيري از رانندگي زنان به فتواي يکي از علماي وهابي استناد مي شود که قائل به حرمت رانندگي است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها