پاسخ جريان آزاد ملي به ادعاهاي حاميان حريري

پاسخ جريان آزاد ملي به ادعاهاي حاميان حريري
چهارشنبه 29 تير 1390 - 16:28

بيروت ( العالم ) - عضو برجسته جريان آزاد ملي لبنان با ابراز تاسف از مواضع لجوجانه حاميان سعد حريري (گروه غرب گراي 14مارس) در برابر دولت نجيب ميقاتي، ادعاهاي آنها در باره دولت جديد لبنان را به شدت رد کرد.

"ماريو عون" وزير سابق وابسته به جريان آزاد ملي لبنان چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم ، ادعاهاي جريان المستقبل (جريان حريري) و گروه 14 مارس را مبني براين که معرفي ميقاتي و ترکيب کابينه نتيجه انجام اقدامات امنيتي مشخصي بوده است ، رد کرد و گفت: رويکرد جريان المستقبل و گروه 14 مارس که قبل از تشکيل دولت با آن مخالف بوده اند، وارد کردن اتهاماتي به دولت ميقاتي و نيز وابسته دانستن آن به حزب الله و مطرح کردن ادعاهاي ديگر بوده است.

وزير سابق لبناني تاکيد کرد: آنچه درعالم واقع اتفاق افتاده اين است که ميقاتي مجبور به قبول اين سمت نشده و نيز درخصوص ترکيب و ساختار کابينه مورد فشار قرار نگرفته است؛ بلکه در يک فرصت پنج ماهه براي رايزني و مشورت از اختيارات قانوني خود براي تشکيل ترکيب جديد کابينه با استفاده از شخصيت هاي برجسته ملي که مورد اعتماد مردم لبنان هستند ، استفاده کرد.

وي از مواضع لجوجانه گروه 14 مارس دربرابر دولت نجيب ميقاتي و تهديد آن به شيوه هاي مختلف انتقاد کرد.

وزير سابق وابسته به جريان آزاد ملي لبنان گفت: ما از ابتدا ، با گروه هاي سياسي در کشور از جمله گروه 14 مارس براساس قانون تعاملي مثبت داشتيم.

وي همچنين تصريح کرد که سرنگوني دولت سعد حريري از راه هاي قانوني صورت گرفته است.

عون اظهار داشت: گروه 14 مارس در وهله اول بايد به دولت لبنان فرصت بدهد و از طريق پارلمان برعملکرد دولت نظارت کند و رويکردهاي آنرا در زمينه سياسي و اجتماعي و نيز در سطح منطقه و بين الملل زيرنظر داشته باشد ، سپس درباره آن نظر بدهد.

وزير سابق لبناني از اينکه گروه 14 مارس قبل از تشکيل دولت ، نداي سرنگوني دولت را سر دادند و اعلام کردند که براي ترغيب کشورهاي غربي و عربي براي تحريم دولت لبنان به آن ها مراجعه خواهند کرد؛ اظهار شگفتي کرد.

وي از اين اقدام گروه 14 مارس به عنوان يک اشتباه فاحش سياسي ياد کرد.

عون با بيان اينکه دولت نجيب ميقاتي ترکيبي منسجم دارد و از حمايت مجلس نمايندگان برخوردار است ، بعيد دانست که گروه 14 مارس بتواند دولت ميقاتي را سرنگون کند.

وي تصريح کرد: دولت ميقاتي فعاليت خود را شروع کرده است و براي خدمت به مردم لبنان حرکتي رو به جلو دارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها