عالم برجسته بحرینی:

گفت و گوها در بحرین بیهوده است

گفت و گوها در بحرین بیهوده است
شنبه 1 مرداد 1390 - 07:25

عالم برجسته بحريني گفت و گوهاي داخلي بحرين را بيهوده توصيف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "آیت الله شيخ عيسي احمد قاسم" خطيب مسجد اعظم امام صادق (ع) منطقه الدراز بحرين گفت: اصلاحات سياسي تنها راه حل، براي بحران بحرين است.

وی افزود: مطالبات مخالفان بحرینی کمترين مطالباتي است که اين روزها در کشورهاي عربي مطرح مي شود. مردم بحرين براي ايجاد اصلاحات سياسي صبر بسياري کرده اند و هم اکنون ايجاد اصلاحات سياسي لازم است و راه حلي جز آن  نيست.

شيخ عیسی قاسم با اشاره به گفت و گوها، تاکید کرد: دولت چرا این گفت و گوها را برگزار مي کند؟ اگر هدف از این گفت و گوها ايجاد اصلاحات است، که باید گفت اين مذاکرات در راستاي ايجاد اصلاحات نيست، زيرا در گفت و گوها تلاش مي شود وضعيت کنوني  بحرين به صورت فعلی باقی بماند. مذاکرات فقط براي حفظ وضعيت موجود برگزار شده است.

شيخ عیسی قاسم خاطرنشان کرد: مهمترين مساله اي که به مشکل دائمي بحرين تبديل شده و عامل اختلافات است، مساله سياسي است. حاضرين در گفت و گوها انتخاب شدند تا بگويند که وضعيت سياسي کشور مطلوب است، و بهتر از اين نمي شود. اگر وضعيت سياسي بحرين خوب است پس چه نيازي به اصلاحات است؟

شيخ عیسی قاسم تاکید کرد: مذاکرات براي حفظ وضعيت سياسي موجود برنامه ريزي شده است، و اگر فرض کنيم که وضعيت سياسي کشور خوب است پس برگزار کردن مذاکرات براي ايجاد اصلاحات کاري بيهوده و مضر است.

خطيب جمعه الدراز گفت: من از شرکت کنندگان در گفت و گوها مي خواهم از این گفت و گوها خارج شوند، زيرا اگر مذاکره کنندگان معتقدند که وضعيت سياسي بحرين خوب است، حضور آنها در گفت و گوها تخريب وضعيت سياسي خوب محسوب مي شود، و اين نوعي فساد است نه اصلاحات.

شيخ قاسم عیسی افزود: اگر منظور از برگزار کردن گفت و گوها جلب حمايت بیگانگان يا ابراز بي طرفی شان باشد، که بیگانه ها اگر حامي رژيم آل خليفه باشند نيازي به جلب حمايتشان نيست، و اگر بي طرف باشند با اين گفت و گوها فريب نمي خورند.

خطيب جمعه الدراز خاطرنشان کرد: اگر گفت و گوها براي راضي کردن طرفداران داخلي رژيم آل خليفه باشد که طرفداران نيازي به راضي کردن ندارند، و برخي از اين طرفداران برخورد خشن دولت با مردم را تساهل و تسامح مي دانند، و خواستار برخورد خشن تر دولت هستند، و اگر مذاکرات براي راضي کردن مخالفان باشد که مخالفان با توجه به تن ندادن رژيم به هيچ يک از مطالباتشان با اين گفت و گوها راضي نمي شوند.



پربیننده ترین خبرها