وحشت آل خليفه ازهمکاري طوايف بحرين

وحشت آل خليفه ازهمکاري طوايف بحرين
شنبه 1 مرداد 1390 - 16:01

رييس جمعيت حقوقي جوانان بحرين گفت: رژيم حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين همواره از همکاري طوايف از جمله اهل تسنن و اهل تشيع وحشت دارد به همين دليل هميشه تلاش مي کند اعتراضات را فرقه اي نشان بدهد.

محمد المسقطي شنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت: رژيم بحرين براي جلب حمايت کشورهاي غربي نيز همواره ادعا مي کند که معترضين از حمايت ايرن برخوردار هستند و در صدد است از اين طريق در زمينه اقدامات جنايتکارانه خود فرافکني کرده و افکار عمومي را منحرف کند.

وي از فاش شدن رسوايي جديد شکنجه زندانيان خبر داد و گفت: جمعيت جوانان گزارش هاي زيادي از نقض حقوق زندانيان آماده کرده است زندانياني که با وابستگي هاي حزبي مختلف تحت شکنجه هستند و علت شکنجه آنها هم نگراني رژيم آل خليفه از همکاري فرقه ها و طوايف بحرين با يکديگر است.

المسقطي تصريح کرد: مهمترين مورد نقض حقوق بشر که جمعيت جوانان گزارش آن را آماده کرده است ، شکنجه زندانيان است.

وي اظهار داشت: جمعيت جوانان در روزهاي گذشته ليست اسامي افسراني را که به شکنجه بدني ، روحي و غيراخلاقي و فحاشي به شيعه پرداخته بودند ، تهيه  کرده است.
 
المسقطي افزود: بسياري از افسران شکنجه گر مي خواستند زندانيان را از لحاظ روحي کاملا تخريب کنند که برخي از زندانيان به علت بدرفتاري و شکنجه با شوک الکتريکي و ديگر روش هاي شکنجه دست به خودکشي زدند.
 
وي از ابتلاي بسياري از آزادشدگان به بيماري هاي رواني به علت شکنجه افسران رژيم آل خليفه خبر داد و گفت: فاش شدن رسوايي شکنجه زندانيان از چند روز پيش آغاز شده است و زندانيان و آزادشدگان ديگر ترسي به خود راه نمي دهند و بسياري از آزادشدگان که در زندان تحت شکنجه بودند ، شروع به تنظيم شکايت هاي خود کرده اند.

رييس جمعيت حقوقي جوانان بحرين به وضعيت "محمد البوفلاسه" اولين زنداني انقلاب 14 فوريه اشاره کرد و افزود: محکوميت وي مدتي پيش پايان يافت ولي رژيم حاکم محکوميت او را 45 روز ديگر تمديد کرد.

المسقطي گفت: خويشاوندان البوفلاسه مي گويند که وي در دوران حبس تحت فشارهاي زياد بود و تاکنون خبر دقيقي از او در دست نيست و منابعي ديگر نيز اعلام کردند که البوفلاسه در اعتراض به تحت شکنجه واقع شدن اعتصاب غذا کرده سپس دست به خودکشي زده است.

قابل ذکر است که البوفلاسه اولين زنداني انقلاب 14 فوريه اهل تسنن است.
 
رييس جمعيت حقوقي جوانان بحرين اظهار داشت: رژيم آل خليفه با بازداشت و شکنجه البوفلاسه مي خواهد اين پيام را به همه مردم برساند که اگر اهل تسنن بخواهد با اهل تشيع در اين انقلاب همکاري کنند در معرض بازداشت ، شکنجه و بدفتاري قرار خواهند گرفت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها