قرارداد تسلیحاتی فرانسه و رژیم صهیونیستی؛

شرکت صهیونیستی، حامی سارکوزی درانتخابات

شرکت صهیونیستی، حامی سارکوزی درانتخابات
شنبه 8 مرداد 1390 - 09:01

"نيکلا سارکوزي" رييس جمهوري فرانسه با نزديک شدن موعد انتخابات رياست جمهوري، يک شرکت حامي رژيم صهيونيستي را براي قرارداد تسليحاتي با اين رژيم به همکاري گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، به نقل از روزنامه السفیر، با وجود مخالفتهای "ادوارد گیو" فرمانده ستاد ارتش فرانسه و "لورن کولت بیون" مسئول اداره تسلیحات فرانسه، سرانجام قرارداد خرید هواپیماهای بدون سرنشین از رژیم اشغالگر امضا شد.

پیش از این ستاد ارتش فرانسه، خواستار خرید هواپیماهای آمریکایی "ریپر Reaper" شد تا این هواپیماها جایگزین سامانه قدیمی "هارونگ" شود.

این درحالی است که "ژرار لونگه" وزیر دفاع فرانسه مخالف امضای این قرارداد با آمریکا بود، برای همین بدون آنکه توجهی به دیدگاه نظامیان فرانسوی داشته باشد، با شرکت هواپیماسازی فرانسوی"داسو" برای مجهز کردن ارتش کشورش به هواپیماهای بدون سرنشین قراردادی امضا کرد.

نخستین نتیجه قرارداد نظامی فرانسه با اسرائیل دورافتادن ارتش فرانسه از ارتش های دیگر کشورهای اروپائی در بخش عملیات هوائی خواهد بود.

سردبیر یک روزنامه نظامی نزدیک به ستاد ارتش در مصاحبه السفیر گفت: این قرارداد شامل هواپیماهای هرون می شود . برخی از این هواپیماها بر فراز جنوب لبنان پرواز می کنند .

تصمیم لونگه بسیاری از کشورهای اروپایی را ترغیب به الگوگیری از فرانسه خواهد کرد زیرا صنایع نظامی اروپا هنوز در توسعه سامانه هارونگ تعلل می کند؛ سامانه ای که تا سال 2020 به کار گرفته نخواهد شد.

یک منبع نظامی گفت: این سارکوزی بود که شرکت داسو را برای این قرارداد انتخاب کرد. داسو معروف به همکاری طولانی با رژیم اسرائیل، و کمک مجانی به این رژیم در طراحی سامانه موشکی "اریحا" است.

سارکوزی برای تأمین هزینه سنگین تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آتی نیاز به حمایت مالی "سرژ داسو" صاحب شرکت هواپیماسازی داسو دارد.

گفتنی است که داسو هزینه نخستین تبلیغات انتخاباتی سارکوزی را تامین کرده بود.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها