تنگناهاي اسراييل بر فلسطينيان درماه رمضان

تنگناهاي اسراييل بر فلسطينيان درماه رمضان
دوشنبه 10 مرداد 1390 - 10:21

رام الله (العالم)- رژيم صهيونيستي با افزايش موانع نظامي و اقدامات سختگيرانه در ماه مبارک رمضان، فلسطينيان به ويژه ساکنان کرانه باختري را با تنگناها و رنج و عذاب افزون مواجه مي کند.

به گزارش دوشنبه شبکه خبري العالم، در ماه مبارک رمضان هزاران فلسطيني براي اداي نماز روزانه به مسجد الاقصي مي روند اما با موانع نظامي که بين آنها و اين شهرمقدس فاصله انداخته روبرو مي شوند. موانعي که کرانه باختري را از شهر اشغالي قدس جدا مي کند.

فلسطينيان کرانه باختري تمايل دارند نماز خود را در ماه مبارک در مسجد الاقصي به جا آورند که وجود موانع و سيم هاي خاردار مانع از آن است .

اما تنها تعداد اندکي از افراد خوش شانس فلسطيني جواز عبور دريافت مي کنند و اگر بتوانند موانع را بدون هيچ مشکلي پشت سر بگذارند مي توانند به هدف خود دست يابند.

يک شهروند فلسطيني گفت: نيروهاي اشغالگر تمايلي به ورود فلسطينيان به قدس و اداي نماز جمعي آنان در اين مکان مقدس ندارند.

هر ساله با آغاز ماه مبارک رمضان ، مقامات رژيم اشغالگر اعلام مي کنند براي ورود  به مسجد الاقصي تسهيلاتي فراهم مي کنند اما اين تسهيلات در عالم واقعيت به محدوديت تبديل مي شود که بنا به سطوح سياسي تل آويو و سليقه سربازي که کليدهاي موانع را در اختيار دارد متفاوت است.

يک خانم فلسطيني در باره موانع قلنديا گفت: هوا در رمضان گرم است و مردم روزه دار مجبورند براي مدت زمان زيادي بدون اينکه کسي به آنها توجه کند در اين منطقه بمانند و گاهي اوقات پس از گذشت مدت زمان زياد مسوول گذرگاه پايان وقت را اعلام مي کند.

هرکس از گذرگاه هاي رژيم صهيونيستي عبور مي کند پي  مي برد که آپارتايد هنوز به پايان نرسيده است.

وضعيت براي فلسطينيان به حدي دشوار است که اگر مرزهاي سه کشور را طي کنند آسان تر از آن است که چند متر ميان رام الله و قدس را براي اداي نماز در مسجد الاقصي طي نمايند.

اين وضعيت يک تراژدي است که مردم فلسطين در ماه رمضان با آن مواجه هستند. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها