یمن با خلا قانون اساسی مواجه است

یمن با خلا قانون اساسی مواجه است
پنج‌شنبه 13 مرداد 1390 - 04:07

محقق دانشگاهي و پژوهشگر مسايل سياسي دريمن گفت : اين کشور در زمان حاضر با خلا واقعي دراجراي قانون اساسي روبرو است.

"محمود العزاني" روز چهارشنبه درمصاحبه با شبکه خبري العالم ، افزود : درچنين وضعي پايداري مردم در ادامه راه انقلاب براي سرنگوني کامل رژيم علي عبدالله صالح ضروري است.
وي با اشاره به اينکه عبدالله صالح ديگر جايي در يمن ندارد خاطر نشان کرد بازگشت صالح به صنعا به معني اعلام جنگ و مقابله گسترده با مردم است که همه به خوبي از پيامدهاي آن مطلع هستند.
العزاني با تاکيد براينکه امضاي طرح شوراي همکاري خليج فارس ، آخرين تضمين براي عبدالله صالح است ادامه داد : به نظر مي رسد که صالح ترجيح داد به جاي اينکه همه چيز را از دست بدهد ، تضمين هايي دريافت کند ، از جمله  اينکه محاکمه نشود.
وي با اشاره به اينکه رژيم حاکم بر يمن بر سلطه بر قبايل تکيه دارد ؛ افزود : بسياري از قبايل يمن از طريق فعاليت هاي اقتصادي به خودکفايي دست يافته اند و قادر هستند مانند بقيه جريان ها با تکيه بر رويکردهاي سياسي و به دور از هرگونه وابستگي مواضع خود را رقم بزنند.
العزاني خاطر نشان کرد : انقلاب يمن بستري گسترده فراهم کرد که امکان مشارکت در آن فراتر از زمينه هاي مشارکتي کلاسيک و سنتي کشور است که رژيم حاکم از آن شيوه ها براي بهره گيري از تناقضات و برانگيختن فتنه و درگيري ميان قبايل سوء استفاده مي کرد.
وي افزود : اينک نياز اصلي کشور همبستگي سراسري ملت در چارچوب مقابله با اصل رژيم است و نبايد بر چيزي جز اين مساله تمرکز کرد.
العزاني ابراز اميدواري کرد که اقدام انقلابي به عمليات گسترده مسلحانه منجر نشود و گفت : فرسودن توانمندي هاي پسمانده هاي رژيم در دستور کار قرار داد به طوري که شماري از استان ها به طور کامل از نظام حاکم سر باز زدند و رژيم هيچ کنترلي بر آن ندارد.
وي اظهارداشت : از پسمانده هاي رژيم جز مجموعه اي از گردان هاي مسلح که به اقدامات تحريک آميز ضد مردم دست مي زنند ، چيز ديگري باقي نمانده است.
العزاني در پايان تاکيد کرد : انقلاب يمن از ويژگي پايداري برخوردار است و ما مطمئن هستيم که زمان فروپاشي رژيم نزديک است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها