عضو کميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين:

صهیونیستها اراده بین المللی رابه چالش میکشند

صهیونیستها اراده بین المللی رابه چالش میکشند
جمعه 14 مرداد 1390 - 15:53

عضو کميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين، شهرک سازي در قدس اشغالي از سوي رژيم اشغالگر را به منزله به چالش کشيدن اراده بين المللي و فلسطيني دانست.

"واصل ابو يوسف" شامگاه پنجشنبه به شبکه خبري العالم گفت: اعلام ساخت شهرک های جديد در کرانه باختري و بخش شرقي قدس اشغالي، به چالش کشيدن اراده جامعه بين المللي است، که بر نامشروع بودن شهرک سازي در همه سرزمينهاي اشغالي فلسطيني تاکيد مي کند.

وي افزود: اين مسئله همچنين به چالش کشيدن موضع مسئولان تشکیلات خودگردان است که بازگشت به مذاکرات را مشروط به توقف کامل شهرک سازي کرده است.

ابو يوسف خاطرنشان کرد: ساخت شهرک های جدید، راهبرد نتانیاهو برای تجاوز گسترده علیه حقوق ملت فلسطين است؛ نتانیاهو قصد دارد با اعلام ساخت 900 واحد مسکوني در شهرک جبل ابوغنيم به منظور جلوگيري از ارتباط قدس با بيت لحم، ديگران را در برابر عمل انجام شده قرار دهد.

عضو کميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين گفت: تصميم تشکیلات خودگردان برای مراجعه به سازمان ملل به اين معني است که در سايه استراتژي افراطي اسرائيليها که مورد حمايت و تاييد کامل دولت آمريکا است، نمي توان درباره همه گزينه هاي ديگر از جمله روند سياسي، مذاکرات و غيره سخن گفت.

ابو يوسف از جامعه بين المللي خواست موضعي الزام آور در برابر رژيم اشغالگر اتخاذ و این رژیم را به توقف شهرک سازي در همه سرزمينهاي اشغالي 1967 از جمله بخش شرقي قدس وادار کند.



پربیننده ترین خبرها