خالد مشعل با امیر قطر دیدار کرد

خالد مشعل با امیر قطر دیدار کرد
پنج‌شنبه 20 مرداد 1390 - 05:06

" خالد مشعل" رييس دفترسياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين(حماس) عصر ديروز (چهارشنبه) با شيخ " حمد بن خليفه آل ثاني" امير قطر در دوحه پايتخت اين کشور ديدار کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل ازمنابع خبری، مشعل و شیخ حمد بن خلیفه درباره اوضاع فلسطین بویژه تحولات بعداز امضای توافقنامه آشتی ملی فلسطینی گفت وگو کردند.

حماس و فتح اخیرا توافق کرده اند که قبل از پایان ماه مبارک رمضان زندانی های وابسته به دو جنبش را آزاد کنند.

خالد مشعل همچنین با شیخ " حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی" نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر بطور جداگانه دیدار و با وی در باره تحولات فلسطین گفت وگو کرد.

در همین حال" محمود الزهار" عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرده است که این جنبش در انتخابات محلی فلسطین قبل از اجرای همه بندهای توافقنامه آشتی ملی که در قاهره پایتخت مصر امضا شده است، شرکت نمی کند.

وی خاطرنشان کرده است که قبل از برگزاری انتخابات باید دولت ، دستگاه قضایی و کمیته انتخابات مورد توافق تشکیل شود و این حق ملت فلسطین است.

الزهار همچنین فتح را متهم کرده است از تشیکل " رهبری موقت" متشکل از گروه های وابسته به سازمان آزادیبخش و گروهای غیروابسته به آن که می تواند نقش مهمی در اجرای پرونده های آشتی ملی فلسطینی بازی کند، جلوگیری کرده است.

عضو دفتر سیاسی حماس می افزاید: به نظر می رسد که فتح تحت فشارهای طرف های خارجی قرار دارد".

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها