زخمي شدن 9 نفردر انفجار لبنان

زخمي شدن 9 نفردر انفجار لبنان
شنبه 7 خرداد 1390 - 07:41

بر اثر انفجاري كه خودروهاي وابسته به يگان نيروهاي ايتاليايي در جنوب لبنان را كه در قالب نيروهاي بين‌المللي در اين منطقه فعاليت دارند هدف قرار داده بود، 9 تن زخمي شدند و اين انفجار محكوميت گسترده‌اي را به همراه داشت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم ، به نقل از روزنامه اماراتي دارالخليج، انفجار اين بمب در مسيري بعد از مركز ايست بازرسي ارتش لبنان در شهرك الرميله الشوفيه كار گذاشته شده بود و چهار خودروي نيروهاي يگان ايتاليا را كه در مسير بيروت به سمت الناقوره در ورودي شمالي شهر صيدا در حركت بودند، هدف قرار داده بود.
همچنين يكي از خودروها منهدم شد كه موجب زخمي شدن شش تن از نيروهاي ايتاليايي و سه شهروند لبناني شد.
يكي از زخمي‌ها از ناحيه چشم و صورت زخمي شده و وضعيت جسماني‌اش بسيار وخيم است، در حالي كه جراحت بقيه افراد چندان شديد نيست.
تمامي زخمي‌ها به بيمارستان حمود در صيدا منتقل شدند.
سخنگوي نيروهاي بين‌المللي مستقر در جنوب لبنان (يونيفل) اعلام كرد كه خودروهاي نيروهاي ايتاليايي در مسير صيدا هدف قرار گرفتند.
اين مسوول گفت: يونيفل با نيروهاي امنيتي لبنان در خصوص شناسايي عاملان اين حمله همكاري خواهد كرد و هرگز در قبال چنين مساله‌اي كوتاه نخواهد آمد.
نجيب ميقاتي، نخست وزير مكلف لبنان بلافاصله پس از اين انفجار با مايكل ويليامز، نماينده بان كي مون، دبير كل سازمان ملل در لبنان تماس گرفت و اين حمله را محكوم كرد.
وي تصريح كرد: دولت از تلاش‌هاي سازمان ملل در حمايت از امنيت و ثبات لبنان آگاه است.
همچنين ميشل سليمان، رييس جمهوري و سعد الحريري، نخست وزير سابق لبنان اين انفجار را محكوم كردند.
نبيه بري، رييس پارلمان لبنان نيز تاكيد كرد: اين اقدام تروريستي و خرابكارانه عليه نيروهاي يونيفل غيرقابل‌قبول است.
وي خواستار شناسايي عاملان اين حادثه و مجازات شديد مسئولان اين انفجار شد. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها