نظارت بر عملکرد آنروا در نوار غزه

نظارت بر عملکرد آنروا در نوار غزه
يکشنبه 23 مرداد 1390 - 09:55

کميته مردمي براي نظارت برعملکرد آژانس امدادرساني و اشتغال آوارگان فلسطيني (آنروا) با هماهنگي نمايندگان گروهها و کميته هاي مردمي آوارگان درنوار غزه، و فعالان درغزه تشکيل شد.

"خضر حبيب" از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: بدون شک به منظور فراهم کردن زمينه مناسب براي فعاليت اين آژانس، جهت ارائه خدمات به مردم غزه و آوارگان فلسطيني کمک خواهيم کرد.

وي بر مخالفت فلسطينيها با کاهش خدمات آنروا به علت نياز شديد ملت فلسطين به آن تاکيد کرد.

کميته نظارت بر آنروا در پي افزايش انتقادات مردمي از اين آژانس به علت کاهش خدمات آن علاوه بر نارضايتي آوارگان فلسطيني تشکيل شده است.

"حسام عدوان" رئيس کميته اجرايي نظارت بر آنروا گفت: ادامه کاهش خدمات ارائه شده به آوارگان فلسطيني، نگرانيهاي زيادي را براي آنان به وجود مي آورد، که باعث شد کميته اي براي نظارت بر عملکرد آژانس امدادرساني و اشتغال آوارگان فلسطيني تشکيل شود.

وي هدف از تشکيل اين کميته را جلوگيري از کاهش خدمات اين آژانس به آوارگان فلسطيني در بسياري از زمينه ها که اکنون به طور تدريجي صورت مي گيرد ، دانست.

برخي آوارگان فلسطيني به خبرنگار العالم گفتند: آنروا حدود 40 درصد از خدمات خود را به آوارگان که نيازمند افزايش و نه کاهش خدمات هستند کاهش داده است و از 60 سال پيش بدترين زندگي بدون آب و برق و بدون يافتن راه حلي براي مشکلات فلسطينيها را سپري مي کنيم.

آنروا اعلام کرده است، کاهش خدمات به علت کمبود بودجه است اما آوارگان مي گويند،  اين اقدام مغرضانه است و اهدافي پشت پرده دارد؛ درنتيجه تاسيس کميته نظارت بر آنروا گامي مهم در جهت حمايت از حقوق آوارگان فلسطيني به شمار مي رود.



پربیننده ترین خبرها