انتقاد شیخ عیسی قاسم ازمعیار دوگانه اعراب

انتقاد شیخ عیسی قاسم ازمعیار دوگانه اعراب
جمعه 28 مرداد 1390 - 14:11

رييس شوراي علماي بحرين از معيارهاي دوگانه برخي کشورهاي حاشيه خليج فارس درقبال انقلابهاي عربي انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "آیت الله شیخ عیسی قاسم" در خطبه نماز جمعه منطقه الدراز بحرین، گفت: برخی از دولتهای عربی حاشیه خلیج فارس از بعضی انقلابهای عربی و تغییر نظام در این کشورها مانند مصر و تونس حمایت کردند.

وی افزود: چرا در بحرین نباید اصلاح سیاسی صورت بگیرد؟ و چرا با حرکت سیاسی در این کشور با تبلیغات منفی رسانه ای، و ارتش ها برخورد می شود؟

شیخ عیسی قاسم خاطرنشان کرد: آیا ما در امت اسلامی و کل دنیا استثنا هستیم؟ بصورتیکه همه مردم بسوی جلو درحرکتند، و ما فقط باید درجا بزنیم!

شیخ عیسی قاسم اظهار داشت: اعضاي شورای همکاری با حمايت از سركوب مردم در بحرين استانداردهاي دوگانه خود را در برخورد با بهار عربي، نشان داده اند.

اين روحاني برجسته بحرینی توجه به حقوق مردم این کشور را كه از سوي رژيم آل خليفه و اعضاي شوراي همكاري ناديده گرفته مي شود، خواستار شد.

رییس شورای علمای بحرین وضعیت، سیاسی این کشور را تاسف بار توصیف کرد و گفت: هدف باید تلاش برای رسیدن به راهکار باشد، و نه تحریک مردم.

وی با اشاره به تظاهرات مسالمت آمیز بحرینی ها برای آزادی بازداشت شدگان، بازگشت افراد اخراج شده به کارهای خود، و پایان دادن به همه موارد نقض حقوق بشر، اظهار داشت: حرکت های مسالمت آمیز با وجود خون های ریخته شده و شهادت شهروندان، گزینه امروز و آینده ملت بحرین، و راه پیروزی است.

شیخ عیسی قاسم، تصمیم برخی گروه ها برای تحریم انتخابات میان دوره ای پارلمان را اقدامی درست توصیف کرد و گفت: مشارکت در ایجاد پارلمانی که موجب تشدید و عمیق تر شدن بحران می شود،  اوضاع را بدتر کرده و موجب طولانی تر شدن بحران می شود.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها