کارتر نگران لغو پیمان کمپ دیوید شد

کارتر نگران لغو پیمان کمپ دیوید شد
شنبه 5 شهريور 1390 - 07:16

بحران در روابط مصر و رژيم اشغالگر به دليل اقدامات تجاوزکارانه اين رژيم، و ادامه تظاهرات مقابل سفارت اسرائيل در قاهره، موجب نگراني رييس جمهوري اسبق آمريکا درباره سرنوشت پيمان کمپ ديويد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در پی بحران روابط رژیم اشغالگر و مصر، روزنامه "هاآرتص" چاپ رژیم صهیونیستی در مصاحبه اي با جيمي کارتر، از نگرانی او درباره سرنوشت پیمان کمپ دیوید پرده برداشت.

کارتر در تحقق صلح ميان مصر و رژیم صهیونیستی شرکت داشت، و پیمان کمپ دیوید در دوره رياست جمهوري وي امضا شد.

کارتر دراين گفتگو اعلام کرد، که اين بحران ناشي از مساله فلسطين و ادامه درگيري ها است، که به طور عمده اي بر روابط مصر و اسرائيل تاثير مي گذارد.

وي اظهار داشت : مسئوليت اين بحران به طور کامل متوجه مسئولان اسرائيلي و نيز دولت هاي آمريکايي است، که با طفره رفتن از اجرای بندهای مرتبط با مساله فلسطین در پیمان کمپ دیوید، اين وضعيت را به وجود آورده اند.

کارتر افزود: فعاليت هاي گسترده اسرائيل در زمينه شهرک سازي در اراضي اشغال شده سال 67  در سايه بي توجهي يا موافقت دولت هاي آمريکايي ، تا حد زيادي موجب شد که مسئولان اسرائيلي از اجرای بندهای مربوط به مساله فلسطین شانه خالی کنند، و اين همان چيزي است که پیمان صلح امضا شده درسال 1979  کمپ ديويد ميان مصر و اسرائيل را تهديد مي کند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها