تخريب چاههاي آب فلسطینی بدست صهیونیستها

تخريب چاههاي آب فلسطینی بدست صهیونیستها
پنج‌شنبه 17 شهريور 1390 - 13:58

اشغالگران صهيونيست امروز (پنجشنبه) و براي دومين باردر کمتر از دوماه چاه هاي آب کشاورزان فلسطيني را تخريب کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، چاه های آب آرتزين (چاه هاي نيمه عميق) کشاورزان فلسطيني که توسط صهیونیست ها تخریب شده اند در منطقه "الاغوار الوسطي" در شمال کرانه باختري قرار دارند.

اشغالگران همچنین سه منزل مسکوني را در منطقه ام الخير در جنوب شهر الخليل و دو منزل مسکوني را در منطقه ام الغوين تخريب و در دو روستاي حواره و بورين در جنوب شهر نابلس نيز نيروهاي اشغالگر ده ها اصل درخت زيتون را قطع ، دو خودرو را به آتش کشیده و به یک مسجد حمله کردند.

دهدار روستاي النصاريه در منطقه الاغوار الوسطي گفت: ده ها دستگاه خودروي زرهي اسرائيل به همراه بولدزر و تراکتور بامداد امروز به روستاهاي ياد شده حمله و سه حلقه چاه آب را تخریب کردند و اين احتمال وجود دارد که آنها به اقدامات خود ادامه دهند.

" مسعد بلاونه" افزود: اين دومين بار در کمتر از دوماه است که رژيم اشغالگر دست به اين تجاوزگري ها مي زند و هدف این رژیم وادار کردن مردم فلسطین به مهاجرت است.

وی تصريح کرد: رژيم صهيونيستي بدون هيچگونه هشدار قبلي و به طور ناگهاني دست به چنين تجاوزگري ها و حملات مي زند.

دهدار روستاي النصاريه گفت: بر اساس توافقنامه "اسلو"، چاه هاي کشاورزان فلسطيني در منطقه "الف" متعلق به تشکيلات خودگردان است و کشاورزان بار ديگر به حفاري این چاه ها که عمقشان به 500 متر یا بیشتر می رسد، اقدام خواهند کرد.

از سوي ديگر مسوول فراخوان "نجات براي منطقه الاغوار" در باره عمليات ويران کننده رژيم صهيونيستي هشدار داد و گفت: اسرایيل با اين اقدامات و تجاوزگري ها درصدد کوچاندن فلسطيني ها از سرزمين شان و نابودي اقتصاد فلسطيني ها است که مبتني بر کشاورزي می باشد.

"فتحي خضيرات" افزود: رژيم صهيونيستي از سال 1967 ساکنان فلسطيني مناطق الاغوار را از 360 هزار نفر به 60 هزار نفر کاهش داده و 98 درصد از آب هاي اين منطقه را تحت تسلط خود درآورده است در حالي که فلسطيني ها فقط 2 درصد از از آب هاي اين منطقه را در اختيار دارند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها