محروميت 10هزار فلسطيني قدس از تحصيل

 محروميت 10هزار فلسطيني قدس از تحصيل
جمعه 18 شهريور 1390 - 05:26

مخبر کميسيون قدس و مسجد الاقصي در مجلس قانونگذاري فلسطين با اشاره به جنايتگري رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين گفت: بيش از 10 هزار کودک فلسطيني به علت نبود کلاس در مدارس بخش عربي بيت المقدس نتوانستند به مدرسه بروند.

احمد ابو حلبيه  روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: محروميت دانش آموزان فلسطيني قدس در چارچوب نقشه رژيم صهيونيستي براي بي سواد نگه داشتن شهروندان فلسطيني است.

وي گفت: دشمن درصدد يهودي سازي کامل قدس و آثار اسلامي آن است و براي دستيابي به اين هدف اجازه بازسازي بسياري از مدارس قدس را نمي دهد.

ابو حلبيه اظهار داشت: هدف اصلي دشمن صهيونيستي از بين بردن فرهنگ و هويت فلسطيني، عربي و اسلامي شهر بيت المقدس است و تلاش مي کند از طرق مختلف از جمله يهودي سازي آموزش و فرهنگ و ساير شيوه هاي فريبکارانه با بي سواد نگه داشتن شهروندان فلسطيني، به اين هدف دست يابد.

وي همچنين خاطرنشان کرد: علاوه بر محروميت فلسطينيان قدس از تحصيل، دشمن تلاش مي کند کتابهاي درسي صهيونيستي در مدارس فلسطينيان قدس به خصوص در مرحله ابتدايي تدريس شود.

مخبر کميسيون قدس و مسجد الاقصي در مجلس قانونگذاري فلسطين به تعويق انداختن مساله قدس و مذاکرات بيهوده با دشمن صهيونيستي را جنايتي خطرناک ضد ملت و سرزمين فلسطين عنوان کرد و از مقامات فلسطيني خواست مساله قدس را در راس امور و در صدر موضوعات هر گونه مذاکرات آتي قرار دهند.

ابو حلبيه خواستار فعال سازي جنبه حقوقي مساله قدس براي پيگرد جنايتکاران جنگي صهيونيست شد. جنايتکاراني که جنايتهاي جنگي خطرناکي در شهر بيت المقدس ضد مقدسات، مردم ، سرزمين فلسطين و آثار اسلامي آن مرتکب شده اند.

وي از مقامات فلسطيني خواست به منظور افشاي جنايات و اقدامات ضد بشري دشمن صهيونيستي و تبيين واقعيت آنچه در بيت المقدس روي مي دهد از جمله يهودي سازي کامل اين شهر در سطوح جغرافيايي و جمعيتي، تخريب آثار باستاني و مقدسات، حمايت از قدس را در سطوح عربي، اسلامي و بين المللي به طور گسترده پي گيري کنند.

ابو حلبيه از اتحاديه عرب و سازمان همکاري اسلامي خواست به منظور دفاع از بيت المقدس و مسجد الاقصي در برابر تجاوزات پي در پي صهيونيست ها، مسووليت خود را در همه سطوح به عهده بگيرند.

پربیننده ترین خبرها