مراجعه به سازمان ملل بهانه است؛

ابومازن درصدد ازسرگیری مذاکره بااسراييل

ابومازن درصدد ازسرگیری مذاکره بااسراييل
شنبه 19 شهريور 1390 - 08:08

عضو دفتر سياسي جبهه دموکراتيک براي آزادي فلسطين از احتمال بهره برداري تشکيلات خودگردان فلسطين از مراجعه به سازمان ملل براي تشکيل کشور مستقل فلسطين، براي بازگشت به ميز مذاکرات با رژيم صهيونيستي خبر داد.

"معتصم حماده" روز شنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: مساله مهم در شرايط کنوني بهره برداري از به رسميت شناخته شدن فلسطين به عنوان کشور مستقل براي رهايي يافتن از اشغالگري اسراييل است و نبايد اين اقدام به وسيله اي براي بهره برداري تشکيلات خودگردان براي بازگشت به ميز مذاکرات با اسراييل زير نظر آمريکا تبديل شود زيرا اين کار هيچ سودي نخواهد داشت و ما را به خانه اول باز خواهد گرداند.

آگاهان امر مي گويند اين مساله که محمود عباس رييس تشکيلات خودگردان فلسطين از مذاکرات به عنوان اولين و آخرين راهکار نام برده است ، نشان مي دهد که مراجعه به سازمان ملل براي به رسميت شناختن کشور فلسطين ، به منظور از سرگيري مذاکرات است.

حماده عضو دفتر سياسي جبهه دموکراتيک براي آزادي فلسطين بهره برداري از به رسميت شناخته شدن فلسطين به عنوان کشور مستقل به منظور پايه ريزي راهبرد مقاومت مردمي را خواستار شد و گفت : اين راهبرد جديد بايد همه تحرکات فلسطيني اعم از اقدامات بين المللي ، رسانه اي و سياسي را در بر بگيرد تا از اين طريق آزاد سازي واقعي سرزمين فلسطين و پايان دادن به شهرک سازي رژيم صهيونيستي در اراضي فلسطيني محقق شود.

حماده تاکيد کرد که راهبرد مقاومت مردمي هرگونه تحرک فلسطيني در عرصه بين المللي را پشتيباني خواهد کرد و به آن موجوديتي واقعي در عرصه ميداني خواهد بخشيد.

آمريکا ميانجي طرفدار اسراييل!

عضو دفتر سياسي جبهه دموکراتيک براي آزادي فلسطين، قصد آمريکا براي وتوي درخواست تشکيلات خودگردان براي به رسميت شناخته شدن فلسطين به عنوان کشور مستقل را نشان دهنده بي طرف نبودن آمريکا در روند سازش دانست.

 حماده اظهار داشت: اقدامات آمريکا نشان مي دهد که اين کشور در روند سازش نه تنها ميانجي بي طرفي نيست ، بلکه طرف سومي است که کاملا به نفع رژيم اسراييل عمل مي کند.

وي افزود: اقدام فلسطين در سازمان ملل بايد به دو دهه مذاکره با رژيم صهيونيستي پايان دهد و راهبرد تازه اي پيشه کند که اساس آن بر پايه فعاليت ميداني در کنار فعاليت سياسي استوار باشد زيرا مذاکرات نتوانسته است استقلال و آزادي را براي ملت فلسطين به ارمغان بياورد.

عضو دفتر سياسي جبهه دموکراتيک براي آزادي فلسطين سپس با اشاره به اقدام تشکيلات خودگردان در عرصه بين المللي گفت: حتي اگر اين اقدام به نتيجه برسد و همه کشورهاي جهان فلسطين را به عنوان کشور مستقل به رسميت بشناسند ، اين مساله مشکل اساسي ملت فلسطين را حل نخواهد کرد زيرا مشکل اصلي فلسطيني ها ، رژيم اشغالگر است که اراضي آنان را غصب کرده است.

حماده افزود: مشکل ما اين نيست که کشورهاي جهان کشور فلسطين را به رسميت بشناسند بلکه مشکل چگونگي رهايي يافتن از شر اشغالگري رژيم اسراييل و پايان دادن به سلطه اين رژيم بر فلسطين است. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها