انتقاد ازمواضع قطر وعربستان علیه سوريه

 انتقاد ازمواضع قطر وعربستان علیه سوريه
يکشنبه 20 شهريور 1390 - 14:49

دمشق (العالم)ـ يک کارشناس سوري از مواضع قطر و عربستان در قبال بحران سوريه انتقاد کرد و گفت: اين دو کشور در حالي از حقوق ملت ها سخن مي گويند که فاقد قانون اساسي هستند.

شريف شحاته نويسنده و تحليلگر سياسي سوري يکشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم تصريح کرد: قطر و عربستان که حقوق ملت هاي خود را به طور گسترده نقض مي کنند؛ حق ندارند از حقوق ملتهاي ديگر سخن بگويند.

شحاته بر مخالفت سوريه با هرگونه ابتکار عربي که هدفش تخريب سوريه و نه کمک به آن براي حل بحران باشد؛ تاکيد کرد و افزود: سفر نبيل عربي دبيرکل اتحاديه عرب به دمشق فقط براي گوش سپردن به ديدگاه هاست.

نويسنده و تحليلگر سياسي سوري با تاکيد بر مخالفت مردم کشورش با هرگونه دخالت خارجي در سوريه از موضع نبيل عربي دبيرکل اتحاديه عرب در مخالفت با هر گونه دخالت خارجي در دمشق تمجيد کرد.

وي گفت: شهرت نبيل عربي به مبارزاتش است و انتظار مي رفت که سوريه را خط قرمز در زمينه دخالت بيگانگان اعلام کند زيرا پايتخت ايستادگي و مقاومت در کشورهاي عربي است.

وي گفت: کساني که به دنبال جلب حمايت خارجي و دخالت بيگانگان بودند دچار نااميدي شدند چرا که مردم سوريه به شدت با آن مخالفت کردند. سوريها با هر گونه دخالت خارجي مخالفند و درخواستها براي دخالت خارجي را محکوم کردند.

شحاته خاطرنشان کرد: نبيل عربي تاکيد کرده است که اصلاحات در سوريه به خوبي پيش مي رود و اين امر نشان مي دهد که رهبري سوريه با عزم واراده اي قوي و بدون توقف در مسير اصلاحات گام برداشته است.

وي از حمله رسانه اي عليه سوريه انتقاد کرد و گفت: هدف از چنين هجمه هايي به شکست کشاندن عزم و اراده سوريه در زمينه اصلاحات است که با هوشياري مردم و مسوولان سوريه شکست خورد.

شحاته اظهار داشت: اين گونه حملات پيش از اين نيز عليه لبنان و ايران با شکست مواجه شده بود و امروز با وجود اقدامات کشورهاي غربي و صرف امکانات فراوان براي برانگيختن کشورهاي عربي عليه سوريه با شکست مواجه شده است.

پربیننده ترین خبرها