برای اولین باردر ربع قرن گذشته دراردن

تظاهرات ضد آمریکایی وشعارعلیه عبدالله دوم

تظاهرات ضد آمریکایی وشعارعلیه عبدالله دوم
پنج‌شنبه 24 شهريور 1390 - 07:33

شمار زيادي از فعالان سياسي و بازنشستگان ارتش اردن در اقدامي که در ربع قرن گذشته سابقه نداشته اشت چهارشنبه شب در مقابل سفارت آمريکا در امان تظاهرات کردند و شعارهايي عليه عبدالله دوم پادشاه اين کشور و همسر او ملکه رانيا سردادند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از منابع خبری، تظاهرکنندگان پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند و مقابله با طرح های آمریکایی – صهیونیستی و لغو توافقنامه اردن با رژیم صهیونیستی موسوم به " وادی عربه " را خواستار شدند.

سايت ويكيليكس اخيرا تلگراف هاي سفارت آمريكا در امان را  منتشر كرد كه در آنها از مذاکره سياستمداران اردني فلسطيني الاصل با مقامات آمريكائي درباره وضعيت فلسطيني هاي مقيم اردن خبرداده شده بود .

تظاهركنندگان كه از ساکنان امان پایتخت اردن و ديگر شهرهای این کشور بودند،در شعارهاي خود رژيم صهيونيستي و آمريكا را خائن به اردن خوانده و اعلام كردند كه آنها قصد دارند کشورشان را قربانی توطئه های خود کنند.

تظاهركنندگان پلاكاردهائي را با خود حمل می کردند که بر روی آنها نوشته شده بود، "فلسطين از درياي مديترانه تا رود اردن عربي است" ، " اسكان فلسطيني ها در اردن نه حق بازگشت آري" ، "مقابله با طرح هاي صهيونيستي – آمريكایي واجب شرعي است "، "مجازات خائنين به اردن نزديك است".

تظاهرکنندگان خواستار اخراج سفیر و دیپلمات های آمریکایی از خاک اردن ، تعطیلی سفارت و برچیده شدن پایگاه های آمریکا مستقر در کشورشان شدند.

تظاهركنندگان همچنين شعارهائي علیه عبدالله دوم و ملكه رانيا سردادند و به دولت اردن به علت اعزام نيرو به بحرين در چارچوب سپر جزيره بشدت اعتراض كردند و از ارتش اردن خواستند براي آزاد كردن فلسطين تلاش كند .

رژیم صهیونیستی نیز از ترس تظاهرات مردم اردن علیه این رژیم و حمله به سفارت آن دستور داد که سفیر و دیپلمات های این رژیم خاک اردن را به سرعت ترک کنند.

سفارت رژیم صهیونیستی در امان پایتخت اردن از دیروز تعطیل شده است.

تظاهرات مقابل سفارت آمریکا در حالی برگزار شد که ساختمان این سفارت همچون دژی توسط نیروهای امنیتی و نظامی اردن محافظت می شد و به فردی اجازه تصویربرداری و ایستادن در نزدیکی سفارت داده نمی شد.

" علی الحباشنه" رییس کانون نظامیان بازنشسته اردن، تلاش کرد تا یادداشتی خطاب به سفیر آمریکا در اردن را به یک افسر امنیتی سفارت این کشور تحویل دهد اما وی از پذیرش این یادداشت امتناع کرد.

روز جمعه گذشته نیز تظاهرکنندگان خشمگین مصری در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره تظاهرات کردند و پرچم این رژیم را به زیر کشیدند.

بعداز این تظاهرات سفیر و دیپلمات های رژیم صهیونیستی مجبور شدند با حمایت یگانی ازارتش مصر و با یک فروند بالگرد از مصر فرار کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها