رییس تشکیلات خودگردان فلسطین

مراجعه به سازمان ملل برگشت ناپذیراست

مراجعه به سازمان ملل برگشت ناپذیراست
پنج‌شنبه 24 شهريور 1390 - 13:25

رييس تشکيلات خودگردان فلسطين با تاکيد به اينکه تصميم اين تشکيلات براي مراجعه به سازمان ملل به منظوردرخواست به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين، برگشت ناپذير است، از ملت هاي عرب خواست تا جمعه (23 سپتامبر) را روز حمايت از پيوستن فلسطين به سازمان ملل اعلام کنند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، " محمود عباس" در گفت وگو با تلویزیون مصر تاکید کرد: امیدوارم ملت های عرب در تظاهرات روزهای جمعه برای مطالبه حقوق خود از درخواست تشکیل کشور مستقل فلسطین و انضمام آن به سازمان ملل اعلام حمایت کنند.

وی گفت که تصمیم تشکیلات خودگردان برای اعلام درخواست تشکیل کشور مستقل فلسطین به سازمان ملل در روز 23 سپتامبر قطعی و مسئله ای تمام شده است هر چند فشارها ادامه یابد..

عباس در پاسخ به این پرسش که اگر با وتوی آمریکا مواجه شدید ، چه می کنید؟ ، گفت: " باراک اوباما" رییس جمهوری آمریکا سال گذشته در سخنرانی خود در سازمان ملل اعلام کرد که امیدواراست در سپتامبر سال 2011 کشور مستقل فلسطین تشکیل شود.

رییس تشکیلات خودگردان درعین حال اعتراف کرد که " آمریکا و اسراییل نمی خواهند کشور مستقل فلسطین تشکیل شود".

آمریکا اعلام کرده است که در صورت مراجعه تشکیلات خودگردان به سازمان ملل برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین ، آن را وتو می کند.

آمریکا کسب رضایت صهیونیست ها در پشت میز مذاکره را به تشکیلات خودگردان فلسطین توصیه کرده است.

** سفر نتانیاهو به نیویورک

در همین حال  " بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که بزودی عازم نیویورک می شود تا ضمن شرکت در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل با درخواست تشکیلات خودگران برای عضویت در این سازمان مخالفت کند و مانع تصویب این درخواست شود.

وی افزود: این پیامی است که قصد دارم به مجمع عمومی سازمان ملل منتقل کنم.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها