شرط جهاد برای حمایت از تشکیلات خودگردان

شرط جهاد برای حمایت از تشکیلات خودگردان
جمعه 25 شهريور 1390 - 03:22

يکي از رهبران جنبش جهاد اسلامي تاکيد کرد، اين جنبش به شرطي از طرح تشکيلات خودگردان براي تشکيل کشور مستقل فلسطين حمايت مي کند که مسئولان فلسطيني، رژيم اشغالگر را به رسميت نشناسند.

"هيثم ابوالغزلان" در گفت و گو با شبکه خبري العالم، اظهار داشت: تلاش ما این است که تشکیلات خودگردان کاملا از ملت ها و مقاومت حمایت کند، اما با تاسف شديد، سياست این تشکیلات که محمود عباس آن را در پيش مي گيرد خواهان مذاکره با رژیم صهیونیستی است.

ابوالغزلان اظهار داشت: محمود عباس هميشه اعلام مي کند که هيچ جايگزيني براي مذاکره وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ما با تشکيل کشوری مقتدر، که بتواند از مقاومت پشتیبانی کند مخالف نیستیم، بلکه ما مخالف آن هستيم که فلسطيني ها در برابر به رسميت شناخته شدن فلسطين، رژیم اشغالگر را به رسميت بشناسند و از بيشتر سرزمين‌هاي فلسطيني در برابر دستيابي به يک کشور کوچک صرف نظر کنند.

ابوالغزلان تاکید کرد: رفتن به مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نهايت به عضويت ناظر فلسطين در اين مجمع منجر خواهد شد، در حالي که تشکيلات خودگردان اکنون در اين سازمان عضو ناظر است. همچنين برخي بر اين باورند که تشکيلات خودگردان مي تواند براي مجازات کردن اسرائيل به دادگاه جنايات بين المللي متوسل شود. برخي ديگر نيز بر نظرند که تصميم هاي تشکيلات خودگردان بررسي نشده است.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها