ملتهای غربی از فلسطین حمایت می کنند

ملتهای غربی از فلسطین حمایت می کنند
جمعه 25 شهريور 1390 - 04:21

روزنامه نگار آمريکايي مقيم لندن با اشاره به اينکه آمريکا مخالفت تشکيل کشور مستقل فلسطيني است تاکيد کرد که در غرب تحرکات مردمي براي حمايت از فلسطين وجود دارد.

"کارول گلد" در گفت و گو با شبکه العالم، درباره درخواست "محمود عباس" ریيس تشکيلات خودگردان، برای حمایت از طرح به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطين در سازمان ملل، گفت: پرسشي که اکنون مطرح مي شود اين است که آيا مجمع عمومي سازمان ملل متحد به تشکيل کشور مستقل فلسطين راي خواهد داد يا خير؟

وی افزود: دیروز نخست وزير عراق تاکيد کرد که از درخواست محمود عباس حمايت خواهد کرد، اما لازم است منتظر باشيم و ببينيم که آيا دولت هاي آلمان، فرانسه و انگيس نيز از اين موضوع حمايت مي کنند يا خير، زيرا آمريکا مخالف است و از حق وتو برخوردار است، و به نظر مي رسد که واشنگتن همانطوري که در گذشته محکوميت اسرائيل را وتو کرده است، اين بار نيز از وتو استفاده خواهد کرد.

گلد درباره موضع مردم در کشورهای غربی، گفت: تحرکات مردمي در کشورهاي اروپايي مانند انگليس وجود داشت، و همچنان ادامه دارد و اين مساله تازه اي نيست. تحرکات مردمي در فرانسه، آلمان و انگليس در حمايت از تشکيل کشور مستقل فلسطيني وجود داشت.

وي گفت: لازم است دو سوم از اعضاي مجمع عمومي سازمان ملل متحد براي تشکيل کشور مستقل فلسطيني راي بدهند.

این روزنامه نگار آمریکایی خاطرنشان کرد: تحرکات در نقاط مختلف جهان براي حمايت از تشکيل کشور مستقل فلسطين وجود دارد، اما مشکل در اينجاست که در زمان هشت سال رياست جمهوري "جرج بوش" در اين خصوص هيچ اقدامي صورت نگرفت و متاسفانه باراک اوباما نيز براي کشورهاي اسلامي اميدوار کننده نيست. از اين رو، من درباره اين مساله بدبين هستم.



پربیننده ترین خبرها