در سالگرد اشغال قدس شریف:

صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی هجوم بردند

صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی هجوم بردند
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 13:15

گروه‌هاي افراطي صهيونيستي صبح امروز چهارشنبه با حمايت عناصر پليس اين رژيم و همزمان با چهل و چهارمين سالگرد اشغال شهر قدس وارد صحن‌هاي مسجد مبارک الاقصي شدند و نمازگزاران فلسطيني درصدد مقابله با آنها برآمدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نگهبانان مسجد الاقصی خاطر نشان کردند گروه‌هایی از نمازگزاران فلسطینی از نماز صبح تاکنون در صحن های مسجد مبارک الاقصی و به ویژه بخش نزدیک به باب المغاربه مشغول دفاع و درگیری های پراکنده با صهیونیست‌های افراطی و عناصر پلیس صهیونیستی هستند.

این افراد تصریح کردند که پلیس رژیم صهیونیستی شمار زیادی از عناصر خود را در این منطقه مستقر کرده است و بیم آن می رود که حمله گسترده ای از سوی نظامیان صهیونیستی به داخل مسجد الاقصی صورت گیرد و آنها در صدد متفرق کردن نمازگزاران و اخراج آنها از داخل مسجد بر آیند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این اقدام پس از آن صورت می گیرد که جعیت های افراطی یهودی از طریق جمعیت ها و موسسات مختلف صهیونیستی اعلام کرده بودند که در سالروز اشغال بخش شرقی قدس شریف از سوی رژیم صهیونیستی و به منظور اعمال حاکمیت دولت عبری در مسجد مبارک الاقصی، با جمعیت زیاد وارد آن خواهند شد.

در همین حال، نظامیان صهیونیستی شهر اشغالی قدس و محله های مختلف آنرا به یک پادگان نظامی تبدیل کرده و از نخستین ساعات سه شنبه شب گذشته موانع آهنی در تعدادی از جاده های اصلی منتهی به قدس اشغالی و حومه آن ایجاد کرده بودند و علاوه بر این، گشتی های پلیس و ارتش صهیونیستی نیز در اطراف و داخل این شهر و جاده های منتهی به صحن دیوار براق و مسجد الاقصی در حال گشت زنی هستند.

نظامیان رژیم صهیونیستی به صورت گسترده در محله شیخ جراح واقع در شهر اشغالی قدس و مرکز آن و به ویژه در نزدیکی مناطق مسکونی مصادره شده از سوی جمعیت های افراطی یهودی مستقر شده اند.

این اقدامات در آستانه راهپیمایی "تنش زای" شهرک نشینان صهیونیستی صورت می گیرد که جمعیت های افراطی یهودی خواستار برگزاری آن طی امروز چهارشنبه از محله شیخ جراح شده اند.

جمعیت های افراطی یهودی اعلام کرده اند که شرکت کنندگان در این راهپیمایی، پرچم های رژیم صهیونیستی را در دست خواهند گرفت و اقدام به رقص و پایکوبی در دروازه های بخش قدیمی قدس و اطراف درب های مسجد مبارک الاقصی خواهند کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها