تجلیل دبیرکل حزب الله از مقاومت لبنان(1)

تجلیل دبیرکل حزب الله از مقاومت لبنان(1)
جمعه 20 آبان 1390 - 14:06

سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان در سخنراني خود به مناسبت بزرگداشت روز شهيد در جنوب بيروت از مقاومت به دليل دفاع از لبنان تجليل کرد.

به گزارش روز جمعه پايگاه اطلاع رساني شبکه خبری العالم، دبيرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود که به طور مستقيم از شکبه خبري العالم پخش شد، ابراز اميدواري کرد که براي بزرگداشت همه شهداي لبناني روزي از تقويم اين کشور اختصاص يابد تا همه لبناني ها آن روز را گرامي بدارند.

وي از تلاش همه گروه هاي مقاومت و مشارکت عملي آنان در دفاع و حمايت از لبنان تجليل و قدرداني کرد.

نصر الله با اشاره به مناسبت " بزرگداشت روز شهيد " گفت : در اين روز ياد و خاطره شهداي حزب الله ، اعم از فرماندهان ، پرسنل و شهادت طلبان و همه شهدا اعم از زنان و کودکان و سالمندان شهيد را گرامي مي داريم به ويژه شهادت طلباني که الگو و آغازگر راه آنان شهيد احمد قصير بود.

وي شهداي حزب الله را جمعي کثير از طيفي گسترده توصيف کرد که به اين راه ايمان آورده و دغدغه هاي ملت خود را بر دوش کشيدند و در اين راه جان خود را فدا کردند.

سيد حسن نصر الله علت نامگذاري اين روز به نام روز بزرگداشت شهيد را يادروز عمليات شهادت طلبانه شهيد احمد قصير در شهر صور عنوان و تاکيد کرد که اين عمليات هنوز در مقايسه با ساير عمليات مقاومت غيرقابل مقايسه است و حتي در تاريخ نبرد اعراب و اسراييل از نظر خسارتي که به دشمن صهيونيست در يک لحظه و توسط يک نفر تحميل کرد ، .متمايز به شمار مي رود

دبيرکل حزب الله عمليات شهيد قصير را " عملياتي بنيان گذار " در تاريخ مقاومت ناميد و شهيد احمد قصير را به عنوان " آغازگر دوره شهادت طلبان " لقب داد.
وي افزود : امسال ، برادرانمان براي روز بزرگداشت شهيد ، عنوان " روز زندگي " را اختيار کرده اند و اين نام گذاري صد درصد به جا و درست است زيرا شهدا نزد خداوند زنده هستند و خداوند آن ها را زندگان نام نهاده است.
نصر الله در ادامه با طرح اين سوال که اگر لبناني ها زندگي در ذلت و تسليم را مي پذيرفتند آيا چنين حياتي را مي شد زندگي نام گذاشت ؟ پاسخ داد که اين نوع زندگي ، خود مرگ است به همين سبب اين شهيدان هستند که زندگي ساز شدند.
وي يادآور شد که در ابتداي مقابله با دشمن اشغالگر با توجه به اينکه همه جهان در کنار اسراييل ايستاده بودند ، همه ما ناخرسند بوديم و چندان روحيه اي نداشتيم اما مبارزان مقاومت از کثرت حاميان دشمن و اميدواران به اشغالگر، ترسي به دل راه ندادند و در برابر او ايستادند.

سيد حسن نصرالله گفت: درجنگ ژوئيه ، نه سلاح و نه تاکتيک و نه مديريت و بلکه هيچ امکاناتي براي پيروزي لبنان وجود نداشت ولي مقاومت با حضور مرداني که از صحنه نگريختند و نترسيدند ، دراين جنگ پيروز شد. ما امروزه به فضل مکتب شهدا ،براي اولين بار از تاريخ تاسيس رژيم غاصب اسرائيل در آرامش و طمأنينه به سرمي بريم.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها