دبیرکل حزب الله لبنان:

رژيم صهيونيستي توانایی آغاز جنگ راندارد(3)

رژيم صهيونيستي توانایی آغاز جنگ راندارد(3)
جمعه 20 آبان 1390 - 15:19

سيد حسن نصر الله گفت: تا وقتي که ايمان، بصيرت و مثلث (ملت، ارتش و مقاومت) در لبنان برقرار است، اسراييل از به پا کردن هرگونه جنگي ناتوان خواهد بود و اگر روزي جنگي بر پا کند همانند ماجراجويي اخير اين رژيم خواهد بود.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: هر چند جنگ ضد لبنان را بعيد مي دانيم اما اين به آن معني نيست که آسوده بخوابيم. من تاکيد مي کنم که مقاومت از سال 1982 تا روز آزادي لبنان حتي يک روز هم چشم بر هم نگذاشت و همواره در حال آماده سازي و کسب آمادگي بوده است زيرا مي داند که در همسايگي يک دشمن به سر مي برد به همين سبب نيز از 15 آگوست 2006 تا امروز ، مقاومت چشم بر هم نگذاشته است.

سید حسن نصرالله تاکيد کرد : رژيم اسراييل از سال 2006 در حال تمرين و تامين سلاح است و مانورهاي مختلفي برگزار کرده است بنابراين ما چگونه مي توانيم آسوده سر به بالين بگذاريم در حالي که در مقابلمان دشمني داريم که خواب ندارد.

وي سپس خطاب به کساني که مايوس شده و کساني که مايوس نشده اند ، گفت: وقتي از ملت ما و نيروهاي مقاومت مي خواهيد سلاح را کنار بگذارد ، در واقع از ما مي خواهيد که زيانکار و ذليل باشيم و از همه تجربه هايمان پند نگيريم و عزت ملتمان را به اسراييل واگذار کنيم که بدترين دشمني است که تاريخ به خود ديده است. به همين سبب ما پايبندي به مقاومت و ارتش و اراده ملي به عنوان عنصر قدرت لبنان را خواستاريم.

دولت لبنان برای تصمیم گیری منتظر "اس ام اس" دیگران نیست

سيد حسن نصر الله در ادامه خاطرنشان کرد: دولت ثابت کرد که دولتي متنوع است که اکثريتي مردمي بر آن حاکم است ، اين دولت ، دولت بحث و گفت و گو و مباحثه است نه دولت يک راي و خودسر.

وي افزود: دولت لبنان دولتي است که اعضاي آن پس از بررسي مسائل با يکديگر تصميم گيري مي کنند و دولتي نيست که براي اتخاذ تصميم منتظر " اس ام اس " يا اشاره ها و نشانه هاي ديگران باشد.

دبيرکل حزب الله لبنان گفت: اينک همه مردم لبنان از اين دولت مي خواهند که بيشتر کار کند و بر دستاوردهاي خود بيفزايد و پرونده ها را پيگيري کند بدون اينکه به غوغاهايي که اين سو و آن سو برپا مي شود ، وقعي بنهد زيرا مهم ترين .مساله ، اولويت بخشيدن به مسائل و دغدغه هاي مردم است

دادگاه بین المللی حریری مورد قبول نیست

سيد حسن نصرالله درباره جلسات دادگاه بين المللي ترور حريري و محاكمه هاي غيابي آن گفت: در اين باره سخني نخواهم گفت، زيرا ما اصلا چنين دادگاهي را قبول نداريم.

وي در خصوص تامين مالي دادگاه بين المللي پرونده ترور رفيق حريري نخست وزير پيشين لبنان خاطرنشان کرد: بهتر است راه حل ديگري براي تامين هزينه دادگاه پيدا كنيد و به دولت لبنان به رياست 'نجيب ميقاتي' كاري نداشته باشيد.

سيد حسن نصرالله افزود: چندي پيش آمريكا به دليل خشم نسبت به سازمان يونسكو كه تشكيلات خودگردان فلسطين را به رسميت شناخته بود، آن را محكوم و تامين مالي آن را بدون اطلاع قبلي قطع كرد؛ آيا تامين مالي يونسكو، تعهدي از سوي دولت آمريكا نبود؟ چرا آمريكا حق دارد از تعهدات بين المللي خود سر باز زند، اما لبنان چنين حقي را ندارد؟

دبيرکل حزب الله لبنان ادامه داد: "فواد سنيوره" نخست وزير پيشين لبنان و نماينده مجلس در اين مورد راه حلي را مطرح كرد و از رييس جمهورها و پادشاهان عرب و همچنين كشورهاي دوست خواست كه نقص مالي يونسكو را جبران كنند، اكنون نيز مي توانند از اين كشورها بخواهند كه تامين مالي دادگاه حريري را بپذيرند. يك امير عرب مي تواند از يكي از جشنهاي خود صرف نظر كند و به جاي آن هزينه هاي دادگاه را بپردازد و مشكل لبنان نيز حل شود.

وي با تاييد پرونده لبناني هاي فراري به فلسطين اشغالي كه در مجلس نمايندگان بررسي شده است، گفت: طبق تفاهمي كه با 'جريان آزاد ملي' صورت گرفته بود، اين فراري ها حق بازگشت به لبنان را دارند و ما به وعده هاي خود در اين باره عمل مي كنيم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها