به دنبال رسوايي جاسوسي در لبنان

سفير آمريکا در بيروت احضار مي شود

سفير آمريکا در بيروت احضار مي شود
جمعه 4 آذر 1390 - 08:59

دولت لبنان تصميم گرفته است که خانم "مورا کونيللي" سفير آمريکا در بيروت را به وزارت خارجه احضار کند.

به گزارش جمعه شبکه خبري العالم، سرويس اطلاعاتي آمريکا اخيرا اذعان کرد که شبکه جاسوسي که حزب الله لبنان کشف کرده است ، وابسته به اين سرويس است.
 
حزب الله نيز خواستار فعاليت فوري و آماده کردن پرونده اي کامل در اين خصوص براي ارايه به سازمان ملل متحد و سفارتخانه ها و اتخاذ تدابير لازم شد.
 
حسن فضل الله رييس کميسيون اطلاع رساني و ارتباطات مجلس نمايندگان لبنان گفت: دولت لبنان بايد فورا تدابيري امنيتي و حقوقي را براي جلوگيري از چنين اقدامات غيرقانوني و منع فعاليت اين شبکه جاسوسي و بستن مراکز آن که داراي دستگاه هاي شنود است ، اتخاذ کند.
 
فضل الله افزود: آمريکا و سرويس اطلاعاتي اش مکالمات مردم لبنان را شنود مي کنند.
 
امين حطيط کارشناس نظامي در مصاحبه با العالم گفت: پايگاه سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سي.آي.اي) در لبنان اولين و اصلي ترين پايگاه اين سازمان در خاورميانه محسوب مي شود. اين پايگاه آنچه را که خطرات استراتژيک امنيت ملي آمريکا مي نامد ، پيگيري و عمليات اطلاعاتي و امنيتي را اجرا مي کند.

سي.آي .اي پس از اين که بخش اطلاعات دستگاه امنيت داخلي لبنان و حزب الله از کشف يک شبکه جاسوسي وابسته به آمريکا در تابستان گذشته خبر دادند ، براي نخستين بار اعلام کرد که عملياتش در بيروت شکست خورده است.  

بدنبال انتشار اخباري مبني بر فعاليت هاي اطلاعاتي سازمان سيا در لبنان، هيات دولت لبنان در پايان جلسه چهارشنبه شب خود خواستار احضار فوري سفير آمريكا در بيروت به وزارت خارجه اين كشور شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها