سودان سفیر کنیا را اخراج کرد

سودان سفیر کنیا را اخراج کرد
سه شنبه 8 آذر 1390 - 04:19

با بالا گرفتن اختلافات ميان کنيا و سودان، خارطوم دستور داد تا سفير کنيا اين کشور را ترک کرده و سفير خود را هم از نايروبي فرخواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم پس از آنکه یک دادگاه در کنیا حکم دستگیری حسن عمر البشیر رئیس جمهور سودان را به جرم ارتکاب به جرائم جنگی صادر کرد، روابط میان دو کشور بحرانی شد و تا حد قطع روابط پیش رفت.

العبید المروح سخنگوی وزارت خارجه سودان تاکید کرد که دولت به سفیر کنیا 72 ساعت فرصت داده تا پایتخت این کشور را ترک کند. مروح که با خبرنگاران سخن می‌گفت دلیل این اقدام کنیا را موفقیت‌های خارجی عمر البشیر ارزیابی کرد و گفت کنیا نمی‌تواند این موفقیت‌ها را شاهد باشد و از این‌ رو تلاش دارد با اینگونه اقدمات آن را زیر سوال ببرد.

وی همچنین میان این اقدام کنیا و فشارهای دادگاه بین‌المللی کیفری جهت فشار بر سودان ارتباط برقرار کرد و گفت: این دادگاه تلاش می‌کند حکمی را که صادر کرده، به مرحله اجرا درآورد و چون در این امر موفق نبوده اقدام به وارد آوردن فشار به کشورهای به صورت جداگانه کرده است.

گفتنی است هر چند کنیا با این اقدام خود روابط میان دو کشور را تیره کرد، اما بسیاری از کشورهای آفریقایی از پیگیری حکم صادر شده در قبال رئیس جمهور سودان استقبال نکرده‌اند. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها