دبیرکل حزب الله لبنان

دامن زدن به اختلافات طائفه اي خدمت به دشمن است

دامن زدن به اختلافات طائفه اي خدمت به دشمن است
پنج‌شنبه 10 آذر 1390 - 18:36

سيد حسن نصرالله دبير کل حزب الله لبنان دامن زدن به اختلافات طائفه اي را اقدامي در جهت خدمت به دشمن توصيف کرد و مقام ها و افراد گروههاي سياسي بخصوص المستقبل و 14 مارس را از اينگونه اقدامات بر حذر داست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم ، پنجشنبه شب در سخناني که  به صورت زنده از شبکه هاي مختلف پخش شد ، به موضوع هاي سياسي ، وضعيت دولت لبنان  ، دادگاه بين المللي لبنان و حمايت مالي از آن پرداخت

وي گفت: از سال ها پيش گروهي سياسي در لبنان رويکرد طايفه اي و مذهبي در پيش گرفته و گروه ديگر را تحريک مي کند که اين امر بسيار خطرناک است و بايد بدان توجه کرد.

دبيرکل حزب الله لبنان با اشاره به اينکه رويارويي سياسي درباره مسائل سياسي بوده و ارتباطي با دين و عقايد ما ندارد، بلکه به تصورات و طرح هاي سياسي مربوط است ، از مردم لبنان خواست که اينگونه مسائل را به حساب موضوع هاي طايفه اي نگذارند.

وي با تاکيد براينکه انتقاد از رئيس جمهوري ماروني ، انتقاد از ماروني ها نيست ، انتقاد از رئيس مجلس شيعه به شيعيان مربوط نمي شود ، و انتقاد از نخست وزير سني ، اهل تسنن را مورد خطاب قرار نمي دهد ، افزود:

 

اين مساله درباره احزاب و حتي مراجع ديني نيز صادق است. انتقاد هر مقام ديني حمله به پيروان آن دين يا مذهب نيست و در لبنان که درباره اين مسائل خلط وجود دارد ، بايد با ظرافت رفتار کرد.

سيد حسن نصر الله گفت: اختلاف با هرگونه گروه سياسي به معناي اين نيست که مساله به رويارويي مذهبي  کشيده شود. اهانت به هر شخصي به لحاظ قانوني و ديني و ارزشي ممنوع است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها