روحانی مسیحی: مقاومت، امتداد قیام حسینی است

روحانی مسیحی: مقاومت، امتداد قیام حسینی است
سه شنبه 15 آذر 1390 - 16:07

اسقف کليساي ارتدکس سرياني، با اشاره به اينکه همگان بايد از قيام حسيني به عنوان انقلابي براي مبارزه با ستمگر درس بگيرند، ريشه مقاومت و مبارزه با صهيونيسم و آمريکاي مستکبر را قيام حسيني دانست.

" گابریل داوود" شامگاه سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم، گفت: قيام حسيني قيامي است که به ما درس هميشه با خدا بودن و حرکت در مسير درست را مي آموزد؛ آنچه امام حسين (ع) انجام داد ، بيانگر اهميت مقاومت و مبارزه با فساد، تباهي و باطل است.

داوود گفت: حسين (ع) بهاي مبارزه با باطل را پرداخت؛ قيام حسيني به ما مي آموزد که هميشه با ظلم و ستم و فساد در کشورهاي خودمان مبارزه کنيم .

اسقف داوود افزود: همگان بايد از قيام حسيني، نحوه مبارزه با ستمگران داخلي و خارجي را بياموزند؛ قيام حسيني به ما مي آموزد که چگونه با کساني که مي خواهند ما را به عقب برگردانند و مانع پيشرفت ما  شوند، مبارزه کنيم .

اسقف کليساي ارتدکس سرياني با یادآوری اینکه خداوند در هر زمان و مکاني افرادي را براي احياي دين تعيين مي کند، گفت: قيام امام حسين (ع) وجدان ها را بيدار کرد، خصوصا وجدان کساني که از خدا دور افتاده بودند.

این روحانی مسیحی خاطرنشان کرد: همگان بايد از واقعه کربلا و شهادت امام حسين (ع) که ميان مردم به اخلاق پسنديده معروف بود، درس بگيرند؛ و امام حسين (ع) خود مي گفت که مرگ براي وي با ارزش تر از زندگي با ظالمان است .

اسقف کليساي ارتدکس سرياني، گفت: عاشورا در قلب همگان زنده است؛ و عامل مقاومت امروز است؛ ما امروز مي بينيم که مقاومت، در برابر قدرت هاي مستکبر همچون صهيونيسم و آمريکا ايستاده است، زیرا مقاومت امروز منطقه، امتداد قيام حسيني است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها