عراق:

اخراج منافقین تا سه هفته دیگر

 اخراج منافقین تا سه هفته دیگر
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 15:23

نماينده عراق درسازمان ملل متحد تاکيد کرد، پادگان اشرف تا پايان سال جاري ميلادي درعراق بسته خواهد شد، و عناصر گروهک تروريستي منافقين از کشور اخراج مي شوند.

"حامد البياتي" در گفت‌وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: دولت عراق اجازه نمی دهد هيچ گروهی در خاک این کشور، همسایگان را تهدید کند، و اردوگاه اشرف نيزاز اين قاعده مستثني نيست.

البياتي افزود: مارتين کوبلر نماينده سازمان ملل در عراق به طور مفصل درباره اردوگاه اشرف سخن گفته و اعلام کرده است که دولت عراق بر بستن اين اردوگاه در پايان سال جاري تأکيد دارد، تا اين مشکل را يکباره و برای همیشه حل کند.

در همين راستا بان کي مون دبيرکل سازمان ملل از کشورهاي جهان خواست ساکنان اردوگاه اشرف را که حدود سه هزار نفر از عناصر گروهک تروريستي منافقين هستند، بپذيرند.

مارتين کوبلر نماينده سازمان ملل درعراق دراين باره ازدولت عراق خواست، بسته شدن اين اردوگاه را به تأخير انداخته و مهلت تعيين شده را تا تمديد کند.

کوبلر به نمايندگان کشورهاي عضو شوراي امنيت اعلام کرد: حل مسأله اين اردوگاه قبل از پايان سال جاري ميلادي غير ممکن است.

برخي کشورها و سازمانها از جمله سازمان ملل متحد، منافقین را در فهرست گروه هاي تروريستي قرارداده اند.

اين گروهک تروريستي علاوه بر دست داشتن در ترور شخصيت هاي ايراني و بمب گذاری و کشتار مردم، در سرکوب انتفاضه شعبانيه مردم عراق در سال 1991 ، و سرکوب کردهای مخالف رژیم بعث، نقش بسیار فعالی داشتند.

پربیننده ترین خبرها