جنگ اعراب با ملت سوریه

جنگ اعراب با ملت سوریه
جمعه 18 آذر 1390 - 07:39

مدير مرکز توسعه اطلاع رساني عراق تصميم هاي اتحاديه عرب عليه سوريه را به معناي جنگ با مردم اين کشور دانست.

"عدنان السراج" روز جمعه به شبکه خبری العالم، تصمیم های اخیر اتحادیه عرب را برخلاف اصول و قوانین این اتحادیه دانست و تأکید کرد: آنچه که از آن تحت عنوان مقاومت عربی نام برده می شود، در واقع جنگ با ملت سوریه است.

وی افزود:  سفر نبيل العربي دبير کل اتحاديه عرب به بغداد از لحاظ راهبردي در زمینه روابط عراق با ديگر کشورهاي منطقه، و همچنین نقش عراق در کشورهاي همسايه بويژه سوريه، مهم است.

وي افزود: با توجه به نقش مهم عراق در موفقیت یا شکست طرح اتحادیه عرب، یکی از اهداف این سفر رسیدن به اتفاق نظر در ارتباط با مواضع عراق درباره سوریه است.

السراج با اشاره به نشست آتی اتحادیه عرب در عراق، خاطرنشان کرد: عراق نمي پذيرد که موافقت اتحاديه عرب با برگزاری نشست آینده این اتحادیه در بغداد، در مقابل حمايت عراق از تحريم سوريه باشد.

مدير مرکز توسعه اطلاع رساني عراق، گفت: اتحاديه عرب درصورتیکه به دنبال ایفای نقشی مثبت در سوریه است، نبايد نقش مهم عراق را در این زمینه نادیده بگیرد.

السراج خاطرنشان کرد: عراق از تشدید نفوذ قطر و عربستان در اتحادیه عرب و تأثیرگذاری آنها بر تصميمات این اتحاديه در خصوص سوريه نگران است؛ از اين رو نمي تواند در قبال تحولات بزرگ در سوريه ساکت.

پربیننده ترین خبرها