عضو دفتر سياسي حوثي ها خبر داد:

تحرکات آمريكا براي جنگ طايفه اي دريمن

تحرکات آمريكا براي جنگ طايفه اي دريمن
شنبه 19 آذر 1390 - 06:57

عضو دفترسياسي حوثي هاي يمن ، از تحرکات اخير آمريكا براي ايجاد جنگ طايفه اي و مذهبي در يمن خبر داد.

"ضيف الشامي" روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، حمله مسلحانه ديروز (جمعه 15آذر) به نمازگزاران مسجد الزهرا را در چارچوب طرح آمريكا براي فتنه انگيزي در طايفه اي در يمن عنوان کرد.

يک گروه مسلح با حمله به نمازگزاران مسجد الزهرا در شهر عمران در شمال يمن ؛ يک نفر را شهيد و يک تن ديگر را زخمي کردند.

اين گروه مسلح با حمله به نمازگزاران ؛ هنگام اقامه نماز جمعه ، يک نفر به نام محمد عقبات را به شهادت رسانده و يک تن ديگر را زخمي کردند.

عضو دفتر سياسي حوثي های يمن با اشاره به تشديد حمله ها با انگيزه طايفه اي در برهه اخير در يمن، گفت: آمريكا با هدف منحرف كردن مسير انقلاب و سرپوش نهادن بر طرح خيانتكارانه شوراي همكاري خليج فارس، گروه هاي افراطي و تاجران اسلحه را براي ايجاد فتنه هاي مذهبي در يمن به كارگرفته است.

الشامي افزود: نتايج اينگونه تلاش ها و توطئه ها را مي توان در كشت و كشتارها در تعز ،صعده و ديگر استانهاي يمن براي مشغول كردن مردم به امور حاشيه اي مشاهده كرد.

وي با شاره به حمله به نمازگزاران مسجد الزهرا گفت: حوثيها برخوردي واقع بينانه با اينگونه حوادث دارند چراكه آنان ، براساس قرآن عمل مي كنند و قرآن مردم را به نژاد پرستي و تعصبات طايفه اي فرا نخوانده است و اين دشمنان اسلام هستند كه در صدد برانگيختن درگيري بين شيعه و سني هستند.

اين عضو دفتر سياسي حوثي ها خاطرنشان کرد: با وجود اقدام هاي مثبت حوثي ها از جمله لغو محاصره نظامياني كه به آنان تيراندازي كرده بودند، گروه هاي مسلح چهارشنبه گذشته با نفوذ به مقرهاي حوثي ها ، شماري را شهيد و تعداد ديگري را زخمي كردند.

الشامي با تاكيد بر ادامه مبارزه مسالمت آميز و حمايت از ملت يمن تا تحقق اهداف مورد نظر و تشكيل دولت مدني جديد گفت: حوثي ها اجازه نمي دهند در كشور جنگ داخلي به راه بيافتدد و غرب و رژيم صهيونيستي به اهداف خود دست يابند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها