ایران برنده جنگ اطلاعاتی با آمریکا

ایران برنده جنگ اطلاعاتی با آمریکا
شنبه 19 آذر 1390 - 17:24

کارشناس لبناني در امور امنيتي و ارتباطات، دستيابي ايران به هواپيماي پيشرفته جاسوسي آمريکا و شکست سامانه جاسوسي آمريکا در لبنان به دست نيروهاي مقاومت را پيروزي بزرگي در جنگ اطلاعاتي با آمريکا دانست.

"محمد عطوي" سرتيپ بازنشسته ارتش لبنان روز شنبه به شبکه خبري العالم گفت: اقدام مقاومت و ايران دستاوردي علمي و مهم در جنگ اطلاعاتي به شمار مي آيد. هيچ جنگ اطلاعاتي صورت نمي گيرد مگر اينکه دستگاهها و ابزارهاي بسيار پيشرفته اي وجود داشته باشد.

وي اظهار داشت: اين نوع هواپيما که ايران موفق شد آن را به زمین بنشاند، داراي فناوری بسيار پیشرفته ای است. اين هواپيما از مناطق متعدد تصويربرداري مي کند و حتی قابليت شنود مکالمات تلفني را دارد و مي تواند مسايل متعددي را که مربوط به دستگاههاي ارتباطي ايران مي شود، کشف کند. اين هواپيما تقريبا سامانه کاملي برای جاسوسي از دستگاههاي ارتباطي است.

عطوي خاطرنشان کرد: جنگ اطلاعاتي براي آمريکا و اسراييل بسيار مهم است، زيرا آن ويراني که ماشينهاي نظامي سنتي و يا جديد به بارمي آورند، برجاي نمي گذارد. همچنين ماشينهاي نظامي همه جهان را مي تواند عليه آنها تحريک کند.

وي گفت: آمريکا و اسراييل در صورت دست يافتن به اطلاعات، مي توانند از ميزان فشارها عليه خود بکاهند.

عطوي گفت: ايران و مقاومت همواره هوشيار و بيدار هستند و از هرآنچه که دشمن انجام مي دهد، مطلع مي شوند، و مي توانند دشمن را به سزاي اعمالش برسانند.



پربیننده ترین خبرها