قطر نقشه فلسطين را تحریف کرد

قطر نقشه فلسطين را تحریف کرد
يکشنبه 20 آذر 1390 - 09:32

دولت قطر با تحريف نقشه فلسطين در افتتاحيه بازيهاي المپيک کشورهاي عربي در شهر دوحه، رژيم صهيونيستي را به طور تلويحي به رسميت شناخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، افتتاحيه بازي‌هاي المپيک سال 2011 کشورهاي عربي در دوحه کشمکش هاي زيادي به وجود آورد و موجب تحريک شديد احساسات تماشاگران و جوانان کشورهاي عربي شد به گونه اي که این جوانان نسبت به اقدام دولت قطر در تحریف نقشه فلسطین ابراز نارضايتي شديد کرده و خواستار بازگشت تيم هاي خود به کشورشان شدند .

قطر در افتتاحيه بازي‌هاي المپيک کشورهاي عربي در دوحه با تحريف نقشه فلسطين و نشان دادن کرانه باختري و نوار غزه ، تنها 22 درصد از اراضي فلسطيني را به عنوان خاک اين کشور نشان داد.

برخي اعلام کردند: اين نقشه دستکاري شده است و قابل قبول نيست واقدام قطر به نوعي در راستاي اجراي طرح آمريکا براي خاورميانه جديد است و رژيم صهيونيستي را  به رسيمت مي شناسد.

* فراخوان جوانان عرب برای محکومیت اقدام مسئولان قطری

جوانان خشمگين عرب برای محکوم کردن این اقدام مسئولان قطری و ابراز نارضايتي شديد خود فراخوانی را در صفحه های اجتماعی در شبکه اینترنت اعلام کردند و گفتند: قطر مرزهاي دولت فلسطين را به کرانه باختري و نوار غزه محدود کرده و رسانه ها نيز در افتتاحيه بازيهاي المپيک کشورهاي عربي در سال 2011 در دوحه آن را در معرض نمايش گذاشتند.

"عوض ابودفه" مسئول هماهنگي ستاد مطبوعاتي  مقابله با اقدام قطر گفت: نقشه ي فلسطين که قطر نشان داد؛ تحريف شده و قابل قبول نيست و اين کشور صراحتا رژيم صهيونيستي را به رسميت شناخته و در راستاي  اجراي طرح تجزيه فلسطين و از بين بردن هويت عربي و اسلامي فلسطينيان، گام برداشته است.

وي با محکوم کردن اقدامات برخی کشورهاي عربي براي تحريف فرهنگي و پايمال کردن حقوق فلسطينيان،  اين اقدام را قربانی کردن ارزشها و خدمت مجاني به اشغالگران صهيونيست دانست.

ابودفه افزود: در شرايط فعلي و در سايه بهار عربي که جوانان درصدد فعال کردن نقش ملتها براي دفاع از فلسطين و قدس هستند، رخ دادن چنين اتفاقي شایسته نیست.

"علي الهندي" مسئول هماهنگي  تبليغاتي ستاد مقابله با اقدام قطر ضمن درخواست از اين کشور براي بازنگري و تصحيح اين اشتباه  گفت: موضوعي که در افتتاحيه بازهاي المپيک اتفاق افتاد؛ اشتباه بسيار بزرگي است و قطر مسئوليت آن را بايد بر عهده بگيرد.

وی افزود: اين ستاد با قدرت به فعاليت خود ادامه خواهد داد و اگر قطر براي اين اقدام که در چارچوب سياست هاي برنامه ريزي شده براي پايمال کردن حق بازگشت فلسطينيان است؛ از مردم فلسطين و پناهندگان عذر خواهي نکند؛ به خيايانها خواهند ريخت .

الهندی تاکيد کرد: اين اقدام نتيجه طبيعي سياست مذاکراتي است که تشکيلات خودگردان فلسطين و رژيم هاي کشورهاي عربي را به يکديگر پيوند زده است. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها