رسوايي ديگر براي واشنگتن در منطقه

حزب الله اسناد جاسوسي آمريکا را فاش کرد

حزب الله اسناد جاسوسي آمريکا را فاش کرد
يکشنبه 20 آذر 1390 - 19:00

بيروت ( العالم)- پس از سرخوردگي اخير آمريکا به دنبال اقدام ايران در غنيمت گرفتن هواپيمايي جاسوسي پيشرفته (آر کيو 170)، اينک انتشار اسناد جاسوسي واشنگتن در لبنان به دست حزب الله لبنان شکست ديگري را بر اين کشور تحميل کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبري العالم، کارشناسان لبناني کشف ماهيت فعاليت جاسوسي آمريکا را در لبنان دستاورد و پيروزي بزرگي براي مقاومت به شمار مي آورند.

اين در حالي است که حزب الله مطالب منتشر شده در گزارش خود را تنها بخش کوچکي از داده هايي که در اختيار دارد اعلام کرده است.

حزب الله در گزارش مبسوطي پرده از فعاليت جاسوسي سيا ضد مقاومت اسلامي لبنان برداشت.

بر اساس گزارش مزبور مقر اين مرکز جاسوسي در منطقه شمالي بيروت و ماموريتش مديريت شبکه اي از جاسوس هاي فعال در (سراسر) لبنان بوده است.

شايد اين اولين گام مقاومت براي زير سوال بردن اعتبار سرويس اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) باشد.

حزب الله گويي افشاگري درباره شماري از جاسوسان لبناني مرتبط با سرويس مزبور را براي وارد کردن ضربه اي سخت به اين سرويس در لبنان کافي نمي دانسته و از اين رو دست به افشاگري گسترده زده است.

مقاومت در همين راستا اطلاعات مبسوطي را از شبکه المنار درباره ساختار مرکز جاسوسي آمريکا با ذکر اسامي افراد مرتبط با اين مرکز و تاريخ تولد و اسامي مستعار آن ها و نيز اهداف و مکانيسم کاري اين مرکز جاسوسي پخش کرد.

شيخ نعيم قاسم، معاون دبير کل حزب الله گفت: آنچه که تاکنون درباره اطلاعات موجود از مرکز جاسوسي سيا فاش شده تنها بخشي از اطلاعاتي است که ما در اختيار داريم.

گزارش مبسوط حزب الله لبنان از فعاليت اطلاعاتي مداوم سيا در يکي از ساختمان هاي وابسته به سفارت آمريکا در منطقه عوکر بيروت نشان مي دهد که اين موضوع اتفاقي نيست و حاصل رصد دقيق فعاليت هاي اين سرويس بوده است.

سرتيپ محمد عطوي، کارشناس امور راهبردي، روز گذشته در گفت وگو با شبکه خبري العالم تصريح کرد: موفقيت حزب الله در انهدام سرويس جاسوسي آمريکا و ورود موفقيت آميز به عرصه جنگ فناوري ها و نبرد اطلاعاتي با سرويس هاي جاسوسي آمريکا و اسرائيل بي ترديد دستاورد ممتازي به شمار مي آيد.

ياد آور مي شود که ساختار مرکز جاسوسي آمريکا در لبنان که يک افسر آمريکايي در راس آن قرار دارد در گزارش حزب الله مشخص شده است. اين گزارش همچنين از مکان هاي ملاقات با مزدوران اين سرويس پرده برداشته است.

جاسوس هاي اين مرکز در راستاي ايجاد يک بانک اطلاعاتي درباره حزب الله موظف به جمع آوري هر گونه اطلاعات درباره نيروها و مسوولان حزب الله و شماره تلفن هاي آن ها بوده اند.

دستيابي به آدرس محل سکونت نيروهاي حزب الله، مدارس محل تصحيل فرزندان نيروها، اسامي مسوولان حزب الله در روستاها، سلاح هاي در اختيار اين نيروها، انبارهاي موشک ها و زير ساخت هاي لوجستيک مقاومت نيز از جمله ماموريت هاي مرکز جاسوسي آمريکا در لبنان بوده است.

تحليلگران بر اين باورند، کسي که اين اطلاعات را فاش کرده توانايي افشاي اطلاعات بيشتر را دارد، اما زمان اين افشاگري ها را مقاوت در چارچوب جنگ نامحدود با سرويس هاي اطلاعات اجنبي - بويژه آن ها که با اسرائيلي ها کار مي کنند - انتخاب مي کند. 

پربیننده ترین خبرها