کارشناس پیشین شوراي حقوق بشر سازمان ملل :

اصلاحات، اولویت اصلی سوریه

اصلاحات، اولویت اصلی سوریه
دوشنبه 21 آذر 1390 - 04:41

کارشناس پيشين شوراي حقوق بشر سازمان ملل اولويت فعلي سوريه را تمرکز بر اصلاحات دانست که اجراي آن آسان به نظر مي رسد.

" جورج جبور" روز دوشنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم در دمشق، اظهار داشت: اينکه ما دولت وحدت ملي داشته باشيم، امر مناسبي است، اما بايد پرسيد که آيا اين امر در وضعيت فعلی، یک اولويت به شمار مي آيد يا خير؟ ما مي توانيم به راه حل هاي مختلف و فراواني بينديشيم و بهتر است در  حال حاضراصلاحات انجام گيرد.

وي افزود: در وضعيت فعلی که نيت صادقانه اي براي انجام اصلاحات در کشور وجود دارد، ضروري است که بر اصلاحات تمرکز شود؛ زيرا اصلاحاتي که همگان به انجام آن فراخوانده شده اند، امر ساده اي است و می تواند  از فراهم کردن زمينه فعاليت مخالفان در رسانه ها آغاز شود.

کارشناس پیشین شوراي حقوق بشر سازمان ملل تأکيد کرد: بهتر است مخالفان خودشان مواضعشان را اعلام کنند و من علاقه مندم که ديدگاه مخالفان سوريه به جاي رسانه هاي بيگانه در رسانه هاي داخلي انعکاس يابد.

جبور در پايان اظهار داشت: من نمي دانم کداميک از مخالفان از همکاري با رسانه هاي داخلي خودداري مي کند، اما رسانه هاي سوري بايد در دسترس همه مخالفان قرار گيرند؛ همچنين دولت مي تواند يک وسيله اطلاع رساني مستقل و با بودجه دولتي در اختيار مخالفان قرار دهد و علاوه بر آن زمینه تاسیس روزنامه برای مخالفان را فراهم کند.



پربیننده ترین خبرها