جزئیات شهادت نوزاد بحرینی از زبان پدرش

جزئیات شهادت نوزاد بحرینی از زبان پدرش
دوشنبه 21 آذر 1390 - 14:03

پدر شهيد "ساجده جواد" نوزاد 5 روزه بحريني در گفت و گو با شبکه العالم، به تشريح جزئيات شهادت دخترش به دست نيروهاي آل خليفه پرداخت.

"فیصل جواد" عصر دوشنبه به شبکه العالم گفت: گزارش پزشک قانوني ثابت مي کند که ساجده به علت تنفس گازهای سمي که به مدت 3 روز کل منطقه را پوشانده بود، به شهادت رسیده است.

فيصل جواد تأکید کرد: مردم منطقه به مدت 3 روز به علت شلیک گسترده گازهای سمی، دچار مشکلات تنفسی شدند، و ساجده نيز با تنفس اين گازها شهيد شد.

فيصل در تشريح نحوه شهادت ساجده، گفت: عصر شنبه پس از وخامت وضعيت جسمي ساجده، فورا او را به بيمارستان منتقل کرديم؛ اما هنگام رسيدن به بيمارستان قلب ساجده از کار افتاد، که با اقدامات پزشکی احيا شد، اما تنفس ساجده غيرعادي بود.

فيصل افزود: لوله اي در دهان ساجده کار گذاشته شد تا بقيه موادي که از دهانش خارج مي شد، بيرون کشيده شود؛ ولی در آن هنگام خون ریزی از ناحیه دهان آغاز شد.

پدر شهيده ساجده گفت: دو دقيقه پس از خونریزی قلب ساجده از کار افتاد و تنفس وی قطع شد، و تلاش پيگير پزشکان براي احياي قلب او نتيجه نداد؛ و سرانجام ساجده شهيد شد.

فيصل جواد افزود : پزشک معالج مي گويد که ساجده دچار اختلال در ورود اکسيژن به ريه ها و التهاب شديد نامعلومي شده بود؛ و گزارش پزشکي قانوني هم نشان مي دهد که ساجده دچار آلودگي در خون و مسموميت شديد شده بود.

فيصل تأکید کرد که پس از صدور گزارش آزمايش خون ساجده براي پي بردن به وجود آثار گازهاي سمي در آن، عليه مسئولان بحريني شکايت خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها