خروج آخرين سرباز آمريکايي از استان بابل

خروج آخرين سرباز آمريکايي از استان بابل
سه شنبه 22 آذر 1390 - 14:51

مسوولان و اهالي استان بابل عراق خروج آخرين سرباز اشغالگر آمريکايي را از پايگاه نظامي "کالسو" در اين استان ،که ديروز(دوشنبه21آذر) صورت گرفت، پيروزي بزرگي براي ملت عراق دانستند.

اين پايگاه که در شمال استان بابل در وسط عراق قرار دارد آخرين پايگاه نيروهاي اشغالگر آمريکايي در اين استان بود که در چارچوب روند خروج نيروهاي آمريکايي به نيروهاي عراقي تحويل داده شد.

حسن الطائي رييس کميته امنيتي استان بابل سه شنبه به شبکه خبري العالم گفت: نيروهاي عراقي رسما پايگاه آمريکايي کالسو را تحويل گرفتند. اين آخرين پايگاه آمريکاييها در استان بابل بود و ديگر هيچ سرباز آمريکايي در اين استان حضور ندارد.

همچنين يکي از نمايندگان استان بابل گفت: لشکر 31 نيروهاي آمريکايي پايگاه کالسو در شمال استان بابل را به طور تدريجي به نيروهاي عراقي تحويل داد و روند تحويل ديروز (دوشنبه) به طور نهايي پايان يافت.

وي افزود: اطمينان داريم که اين پايگاه در آينده به خوبي از نيروهاي امنيتي عراق پشتيباني خواهد کرد.

عبدالرضا عيسي تحليلگر سياسي عراقي هم به العالم گفت: آنچه باعث شک و ترديد است افزايش بي رويه و چشمگير شمار کارکنان سفارت آمريکا در بغداد است و به نظر من دولت عراق و مسوولان سياسي بايد در اين خصوص هوشيار باشند چون اين امر مي تواند نوع ديگري از اشغالگري باشد.

پربیننده ترین خبرها