در آستانه مرحله دوم مبادله اسرا

خانواده هاي اسيران فلسطيني تحصن کردند

خانواده هاي اسيران فلسطيني تحصن کردند
چهارشنبه 23 آذر 1390 - 12:41

خانواده هاي اسيران فلسطيني ديروز (سه شنبه22آذر) و در آستانه اجراي مرحله دوم مبادله اسرا، با تحصن در مقابل مقر سازمان صليب سرخ در رام الله در باره خلف وعده احتمالي رژيم صهيونيستي هشدار دادند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از رام الله، تظاهرکنندگان فلسطيني درباره تک روي رژيم اشغالگر درباره تصميم گيري در خصوص تعيين معيارهاي مرحله دوم مبادله اسيران و نقض توافقنامه مبادله اسرا هشدار دادند.

 تحصن کنندگان همچنين در باره احتمال فريبکاري رژيم صهيونيستي و آزاد کردن اسيراني که مدت محکوميت آنان به پايان رسيده است يا آزادي بازداشت شدگاني که اتهام آنان جنايي است ، هشدار دادند.

بر اساس اطلاعات دريافتي از تل آويو اسيران فلسطيني که در مرحله دوم آزاد خواهند شد، اسيران داراي محکوميت هاي جنايي و يا کساني هستند که محکوميت آن ها به پايان رسيده است.

"امين شومان" رييس کميته عالي امور اسيران در گفت و گو با العالم اظهار داشت: مرحله دوم توافقنامه مبادله اسيران کاملا با معيارهاي اسراييلي صورت خواهد گرفت به ويژه که طرف اسراييلي زمام اين قرارداد را در دست دارد.

از سوي ديگر خانواده هاي اسيران فلسطيني از مصر به عنوان ميانجي رسمي اين توافقنامه خواستند در برابر فشارهاي رژيم اسراييل تسليم نشود.

خانم "واء غلمه" همسر عاهد ابوغلمه اسير فلسطيني در بند رژيم صهيونيستي به خبرنگار العالم گفت: ابتدا به ما اطمينان داده شده بود که اسيران آزاد خواهند شد اما چندي پيش شک و ترديدهايي بروز کرد زيرا رژيم اسراييل همواره پيمان شکني کرده و به هيچ اصل و اصولي پايبند نيست.

در چند روز گذشته ، تل آويو براي ترميم آبروي از دست رفته خود در قرارداد مبادله اسيران، تدابير جديدي در خصوص مبادله اسيران فلسطيني اتخاذ کرد و اسيران آزاد شده را تحت پيگرد قرار داده و به بازجويي از آنان پرداخت.

"عصام بکر" از رهبران حزب ملت فلسطين به العالم گفت: مسوولان اسراييلي سعي مي کنند شکست خود را در مبادله اسيران جبران کنند به همين سبب به دنبال معيارهايي در مبادله اسيران هستند که معيارهاي فلسطيني را نقض کند.

بر پايه اين گزارش با توجه به آزادي گلعاد شاليت نظامي اسير رژيم صهيونيستي نزد مقاومت فلسطين در مرحله اول مبادله اسرا، اينکه هيچ اهرمي براي اعمال فشار بر رژيم صهيونيستي وجود ندارد لذا سازوکار چگونگي اجراي مرحله دوم قرارداد در دست اين رژيم است.

قرار است مرحله دوم مبادله اسرا حد اکثر تا 28 ماه جاري ميلادي صورت گيرد.
20:50
26

پربیننده ترین خبرها