گفت وگوي ملي تنها راه حل بحران سوریه

 گفت وگوي ملي تنها راه حل بحران سوریه
چهارشنبه 23 آذر 1390 - 18:42

عضو حزب دموکراتيک اجتماعي سوريه نسبت به پيامدهاي منفي گسترش اختلاف طائفه اي و مذهبي در کشورش هشدار داد و گفت که حل بحران سوريه جز از راه مذاکره با همه گروه هاي سياسي و ملي امکان پذير نيست.

" عدنان عبدالله " روز چهارشنبه درمصاحبه با شبکه خبري العالم ، مذاکره را ،راه اصلي براي حل بحران در سوريه دانست و ازميانجيگري عراق براي حل این بحران استقبال کرد .

وی تاکيد کرد: برخي از طرف هاي معارض درگفت وگوها شرکت کرده و همچنان شرکت مي کنند اما برخي طرفها مانند هيات هماهنگي ها،شروط تحقق ناپذيري را مطرح مي کننداز جمله اينکه ارتش بايد ازمناطقي که داراي مشکلات نظامي است،عقب نشيني کند، آنها وجود گروه هاي تروريست در سوريه را قبول ندارند.

عضو حزب دموکراتيک اجتماعي سوريه تصریح کرد:اميدواريم آنها دريابند که شروطشان درست نيست و بايد از اين ایده های تحقق ناپذيرعقب نشيني وگفت وگوي فراگير ملي را آغازکنند.

" عدنان عبدالله " اظهار داشت : مسئولان سوري اصرار داشتند که گفت و گوها دردمشق برگزارشود و دليل شان هم اين بود سوريه مکاني است که ظرفيت پذيرش همه گروه ها را دارد.

وي پيش بيني کرد که ميانجيگري عراق به تقويت طرح عربي با درنظر گرفتن ديدگاه مخالفان در داخل سوریه منجر شود زيرا متاسفانه طرح اتحادیه عرب همه مخالفان را در برنگرفته است و نشست مخالفان در استانبول در مسیر اجرای طرح هاي صهيونيستي در منطقه بود.

پربیننده ترین خبرها