براندازی نرم برای استعمار دوباره لیبی

براندازی نرم برای استعمار دوباره لیبی
شنبه 26 آذر 1390 - 06:53

دبير كل سازمان عربي حقوق بشر در ليبي، درباره توطئه برخي كشورهاي عربي و غربي براي براندازي نرم در ليبي با هدف بازگرداندن استعمار به اين کشور هشدار داد.

"عبد المنعم الحر" روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: حمله و توطئه اي با ابزار" قدرت نرم " از سوي برخي كشورهاي عربي و غربي ضد ليبي در حال انجام است.

الحر افزود: بعنوان نماینده سابق شورای انتقالی لیبی در مصر تاکید می کنم که كشورهاي عربي و غربي شركت كننده در اين توطئه به خوبي مي دانند كه با قدرت خشن نظامي نمي توانند در ليبي پيروز شوند، از اين رو براي سلطه بر كشور، قدرت نرم را بكار گرفته اند.

عبدالمنعم درباره انهدام سامانه های پدافند هوایی ليبي با نظارت آمريكا گفت: انهدام اين سامانه ها توانمندي هاي ملت ليبي را در داخل و در منطقه كاملا مختل مي كند؛ ليبي ديگر سلاح هايي را كه بتواند با آن با كشورهاي داراي فناوري هاي پيشرفته مقابله كند، در اختيار ندارد.

عبدالمنعم الحر با اشاره به منافع آمريكايي ها در نابودي توان نظامي ليبي خاطر نشان كرد: در آينده نيز شركت هاي آمريكايي از عمليات بازسازي نظامي كشور بهره مند خواهند شد.

وی تاكيد كرد: انقلاب هاي تونس، مصر و ليبي موازنه قوا در شمال آفريقا را دستخوش دگرگوني هايي كرد، و كشورهاي غربي با ابزار قدرت نرم در تلاش براي باز كردن جاي پای خود در اين سه كشور هستند.

دبیرکل سازمان عربی حقوق بشر در لیبی خاطرنشان کرد، جوانان ليبي كه سلاح برداشتند و قذافي را سرنگون كردند، تاكنون به این مسئله پی نبرده اند.

الحر خاطر نشان كرد، آمريكايي ها مطمئن شده اند كه جنبش اسلامي قدرت را در شمال آفريقا در دست خواهد گرفت، از اين رو به واسطه قطر به جذب گروه هاي اسلامگرا روی آورده اند.

دبير كل سازمان عربي حقوق بشردر لیبی با اشاره به منفعت جويي كشورهاي حامي انقلاب ليبي و نقش مشكوك قطر در اين كشور پرسش هاي زير را مطرح كرد: نفت ليبي امروز زیر نظر کیست؟ چرا نقش آفريني قطر در امور ليبي همچنان ادامه دارد؟ چرا دولت موقت تحت قيمومت قطر تشكيل شد؟

عبد المنعم الحر همچنين گفت:" 6 ديسكت در اختيار دارم كه دخالت هاي قطر و ساير كشورها را در امور داخلي ليبي ثابت مي كند".

 

16-18:27

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها