دبیركل جمعيت پرستاران بحرين

دسیسه جدید آل خلیفه برای ایجاد فتنه مذهبی

دسیسه جدید آل خلیفه برای ایجاد فتنه مذهبی
شنبه 26 آذر 1390 - 17:03

دبيركل جمعيت پرستاران بحرين با انتقاد از سياست فتنه انگيزي رژيم آل خليفه براي سرکوب تظاهرات مردم بحرين، هشدار داد که اين رژيم با تلاش براي قراردادن شيعيان و اهل تسنن در مقابل يکديگر براي ايجاد فتنه مذهبي در بحرين دسيسه چيني مي کند.

" ابراهيم الدمستاني " روز شنبه درمصاحبه با شبكه خبري العالم گفت که رژیم آل خلیفه شماری از برادران اهل سنت را به محل برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز منتقل و شرایط رویارویی آنان با تظاهرکنندگان را فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که مردم از پادشاه بحرین انتظار داشتند در روز ملی بحرین دراقدامي نمادین و با حسن نيت ، همه زندانيان سياسي را آزاد و گفت وگو با مخالفان را براي دستيابي به راه كارهاي ريشه اي برای حل بحران کشور شروع كند.

دبیركل جمعيت پرستاران بحرين  تصريح كرد: روز جمعه نه تنها چنيني اتفاق نيفتاد ؛ بلكه برعکس شاهد حمله نيروها و مزدوران آل خليفه با گازهاي اشك آور به تظاهر کنندگان و حتی به منازل مردم بوديم كه درنتيجه عده اي از زنان و كودكان بر اثر استنشاق گاز اشك آور دچارخفگي شدند.

الدمستانی اظهارداشت: نيروهاي امنيتي بحرين گروهي از مردم را بازداشت كرده و پس از حبس آنان در ساختماني، به شكلي فجيع با سلاح هايي مانند چاقو و چوب به آنان حمله ور شدند.

وي از زخمي شدن هفتاد تا هشتاد نفر از مردم بحرين درمناطق مختلف این كشور خبر داد و گفت که حال 5 نفر از زخمي ها بسيار وخيم است.

این فعال سیاسی بحرینی با اشاره به تظاهرات منطقه الدراز و محاصره آن از سوي نيروهاي امنيتي بحرين افزود: اين نيروها در اقدامي جنايتكارانه گروهي از برادران اهل تسنن را به منطقه الدراز آورده تا آنان دراين منطقه مورد تعرض و حمله قرار گيرند وجنگ طائفه ای آغاز شود.

دبيركل جمعيت پرستاران بحرين تاكيد كرد: معترضان به رويكرد مسالمت آميز وعقلاني پايبند هستند و به برادران اهل تسنن تعرضی نكردند.

الدمستاني تصریح کرد : برادران اهل تسنن نيز نبايد به مسئولان بحريني اجازه دهند كه با آوردنشان به مناطق درگيري از آنها براي رسيدن به اهداف خود بویژه ايجاد اختلافات طايفه اي بهره برداري كنند.

 

       

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها