روزنامه نگار سوری

ماموریت اتحادیه عرب تشدید بحران درسوریه

ماموریت اتحادیه عرب تشدید بحران درسوریه
شنبه 26 آذر 1390 - 18:46

سردبير روزنامه سوري " الثورة " با يادآوري استقبال دمشق ازطرح هياتي عراقي براي حل بحران اين كشور گفت که " ماموريت اتحاديه عرب تشديد بحران در سوريه و مانع تراشي در برابر هرگونه ميانجي گري براي پايان اين بحران است".

" علي قاسم " روز شنبه درگفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اتحاديه عرب می دانست سوریه ملاحظاتی درباره پروتكل پذيرش ناظران این اتحادیه دارد اما اکنون بدون توجه به ملاحظات دمشق راه ديگري را در پیش گرفته و خواستارارجاع  پرونده سوريه به شوراي امنيت شده است.

همزمان با اعلام اینکه هیات عراقی بعداز مذاکراتی مفید و سازنده با " بشار اسد" رییس جمهور سوریه، قرار است با دستی پر راهی قاهره شود، اعلام شد که اتحادیه عرب قصد دارد پرونده سوریه را به شورای امنیت بفرستد.

سردبير روزنامه الثورة با هشدار درباره این تصمیم اتحادیه عرب افزود :اين اقدام در حالي صورت مي پذيرد كه هيات عراقي دردمشق بسر مي برد و با مسئولان سوري مشغول بحث درباره موضوعات مثبتي است كه امید فراوانی برای نتايج اين بحث ها وجود دارد.

وی خاطر نشان كرد: تصمیم اخیر اتحادیه عرب نشانگر نبود صداقت در گفتار ورفتاربیشتر اعضای آن است.

قاسم تصریح کرد: ما جديتی برای حل مشکل سوریه دراتحادیه عرب نمی بینیم چرا که بااهداف از پيش تعيين شده و در مسيري خاص و ديكته شده حرکت می کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها