شورای نظامی مشابه رژیم مبارک

 شورای نظامی مشابه رژیم مبارک
يکشنبه 27 آذر 1390 - 06:04

تعدادي از احزاب مصر شوراي نظامي اين كشور را به استفاده از شيوه رژيم "حسني مبارك" ديکتاتور پيشين مصر در برخورد با معترضان متهم كردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، شماري از رهبران احزاب با پايان دادن به تحصن خيابانی با استفاده از زور مخالفت كردند و آن را ادامه شيوه هاي سابق دانستند و تاكيد كردند: شوراي نظامي با همان شيوه نظام حسني مبارك رفتار مي كند.

اين رهبران احزاب از كمال الجنزوري نخست وزير مصر خواستند درباره حوادث اخير تحقيق كند.

نبيل زكي سخنگوي حزب التجمع گفت: حوادثي كه رخ مي دهد؛ شگفت آور است به ويژه اينكه اين اقدامات بعد از سخنان كمال الجنزوري مبني بر اينكه در برخورد با تظاهركنندگان به استفاده از خشونت متوسل نخواهد شد، صورت گرفت.

وي تاكيد كرد: تماس هاي ميانجيگران با دولت و تحصن كنندگان به آمادگي آنها براي پايان دادن به تحصن به شيوه مسالمت آميز منتهي شد اما با اقدامات غير قابل توجيهي كه رخ داد، غافلگير شديم.  

نبيل زكي از نخست وزير خواست مسئول اين حوادث را مشخص و بازخواست كند.

مصطفي الطويل رئيس افتخاري حزب الوفد تاكيد كرد: گفتگو تنها راه حل است و نبايد پليس و ارتش با تظاهركنندگان درگير شوند زيرا اينگونه برخورد مناسب نيست. 

سكينه فواد نايب رئيس حزب الجبهه مصر اظهار داشت: حوادث روی داده نشان مي دهد كه دولت در برخورد با بحران ها عاجز است و با شكست مواجه شده است و سعي دارد سناريوي كشتار نوامبر گذشته را تكرار كند.

در همین حال، جمال حنفي معاون دبير حزب آزادي و عدالت در قاهره تصريح كرد: خشونت فقط خشونت به دنبال خواهد داشت.

وي تاكيد كرد: اين حزب براي پايان دادن به بحران تماس هايي انجام خواهد داد. 

عادل عفيفي رئيس حزب سلفي الاصاله نيز از استفاده شوراي نظامي از شيوه هاي وزارت كشور براي متفرق كردن تحصن كنندگان انتقاد كرد و گفت: رفتار شوراي نظامي درصد طرفداری از آن را در ميان افكار عمومي مصر كاهش خواهد داد.

نادر بكار سخنگوي رسانه اي حزب سلفي النور نیز خواستار عدم استفاده از خشونت علیه معترضان شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها