وهابیت تهدیدی برای انقلابهای عربی

وهابیت تهدیدی برای انقلابهای عربی
يکشنبه 27 آذر 1390 - 17:38

يک نويسنده عربستاني، با اشاره غيرمستقيم به وضعيت آزادي ها و حقوق بشر در اين کشور به دليل حکومت مفتيان وهابي، به کشورهاي انقلابي عربي درباره قدرت گرفتن چنين حکومتهايي هشدار داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، پایگاه اینترنتی میدل ایست آنلاین با انتشار پیام یک نویسنده سعودی خطاب به ملتهای انقلابی عربی، بدون اشاره به نام نویسنده، درباره فراهم کردن زمینه برای قدرت گرفتن استبداد در این کشورها، مانند عربستان، هشدار داد.

نویسنده این نامه با اشاره به تجربه عربستانی ها از حکومت استبدادی وهابی ها، و بی قانونی ها در این کشور تاکید می کند که در صورت نبودن قانون، قاضی به جای تبرئه متهمان به دلیل وجود نداشتن مدارک و دلایل کافی، ترجیح می دهد متهم را به شلاق محکوم کند.

این نویسنده می افزاید: در چنین حکومتی انتظار نداشته باشید که قاضی سر ساعت در محل کارش حاضر شود و یا به ساعت رسمی کار پایبند باشد؛ باید تا هر هنگام که پرونده های شما به تأخیر بیفتد صبر کنید، و صبر اندک شما در این زمینه به معنای نافرمانی از خدا خواهد بود!.

این نویسنده سعودی با اشاره ضمنی به وضعیت آزادی ها و پلیس امر به معروف و نهی از منکر در عربستان سعودی تأکید کرد: بدانید که شما نمی توانید به اندازه کافی امور زنانتان را اداره کنید؛ و باید " هیأت منکر" به نیابت از شما غیرت به خرج دهد. زنان بدون وجود شخصی به نام محرم نمی توانند معامله کنند و حتی شناسنامه ای نخواهند داشت و همیشه باید شخصی بعنوان محرم برای معرفی آنها همراهشان باشد.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها