اعتراض فرانسوی‌ها به دخالتهای خارجی در سوریه

اعتراض فرانسوی‌ها به دخالتهای خارجی در سوریه
يکشنبه 27 آذر 1390 - 19:30

جمعيت‌هاي فرانسوي و عربي ضد صهيونيسم، در تجمعي در پايتخت اين کشور، دخالتهاي آمريکا، عربستان و قطر در امور داخلي سوريه را محکوم کردند.

"جیتان لوپز" عضو جمعیت برابری و آشتی در پاریس به خبرنگار شبکه العالم گفت: قطر برای به دست آوردن برگه هایی در فرانسه از برخی فعالیتهای مربوط به اتباع عرب در حومه پاریس حمایتهای مالی گسترده ای را صورت داده است، و با توجه به بحرانها در فرانسه این اقدامات بسیار خطرناک است.

لوپز افزود: عربستان سعودی نیز با استفاده از برگه اسلام، در تلاش است تصویری مغایر با اسلام در فرانسه ارایه دهد.

شرکت کنندگان در این تجمع با سردادن شعارهایی خواستار توقف اقدامات عربستان سعودی و قطر در سوریه شدند. آنها همچنین بر مخالفتشان با دخالت غرب در امور داخلی سوریه تأکید کرده و اتحادیه عرب را به تلاش برای برافروختن آتش جنگهای فرقه ای در این کشور متهم کردند.

"ریمون پلان" عضو جمعیت مقاومت ضد ظلم در پاریس هم به خبرنگار العالم گفت: درخواست برخی کشورهای اسلامی و عربی از آمریکایی ها برای ضربه زدن به کشورهای عربی دیگر من را شوکه کرد؛ بدون شک این کشورها با اقدامات ننگین آمریکا هم دست هستند.

تظاهرکنندگان همچنین تأکید کردند، سیاستهای قطر و عربستان سعودی و ائتلاف آنها با آمریکا و رژیم اشغالگر، از چشم مردم جهان پوشیده نیست.

یک کارمند سابق اداره پلیس پاریس، به خبرنگار العالم گفت: خانواده ام در سوریه هستند و همسر من سوری است؛ من به خوبی بشار اسد را می شناسم و او آنطور که رسانه ها توصیف می کنند نیست.

وی افزود: در سوریه فقر گسترده وجود ندارد، ولی در مقابل سارکوزی در فرانسه مسئول مرگ 500 نفر در سرمای زمستان و فقر 18 میلیون نفر از مردم این کشور است.

 

MKH-18-10:55



پربیننده ترین خبرها