اعتراف صریح برهان غلیون:

فقط به سرنگونی دولت سوریه راضی می‌شویم

فقط به سرنگونی دولت سوریه راضی می‌شویم
سه شنبه 29 آذر 1390 - 08:15

رييس شوراي ملي سوريه ( مخالفان نظام سوري در خارج از كشور که مورد آمريکا، ترکيه و اعراب هستند) امضاي پروتکل اتحاديه عرب توسط دولت سوريه را اقدامي فريبكارانه و ناكافي برشمرد زيرا شامل راه حل‌هايي براي براندازي نظام حاكم در سوريه نمي شود!!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم برهان غليون که پیش از این طرحش برای سرنگونی نظام حاکم بر سوریه توسط آمریکا فاش شده بود، در پاسخ به سوال روزنامه السفير درباره موافقت سوريه با پروتكل ارسال ناظران اتحاديه عرب به سوريه گفت: اين يك اقدام فريبكارانه است و نبايد آن را باور كرد. اگر آنچه وليد المعلم وزير خارجه سوريه گفت، درست باشد؛ بايد گفت كه دولت سوريه، اعراب و اتحاديه عرب و جامعه جهاني را به سخره گرفته است. دولت سوريه چه اين پروتكل را امضا كند چه نكند قصد اجراي آن را نخواهد داشت.

غلیون که سخنان نسنجیده‌ و افکارش عملاً بسیاری از افراد مخالف سوری را از وی دور کرده است در ادامه گفت: بايد ديد دولت سوريه چگونه طرح اتحاديه عرب را اجرا مي كند، آن گاه در اين زمينه قضاوت كرد! ما از ايفاي نقش اعراب در مقابله با بحران در سوريه استقبال مي كنيم اما از اتحاديه عرب مي خواهيم فريب سياست وقت كشي نظام حاكم در سوريه را نخورند و موضعي قاطع و سريع‌تر در جهت اتخاذ تصميم نهايي در قبال نظام سوري اتخاذ كنند.

وی بدون توضیح این نکته که تصمیم نهایی چیست و آیا همان سخنان وزیر امورخارجه قطر که خواسته بود تا مساله سوریه را بین‌المللی کند و نظام حاکم سرنگون شود، نیست سخنی از گروه‌های مسلح که روزانه مردم را هدف قرار می‌دهند به میان نیاورد.

غلیون در این مصاحبه همچنین به صورت تلویحی به این نکته اعتراف کرد که تنها راهی که می‌توانسته نظام حاکم بر سوریه را سرنگون کند همان گزینه نظامی و سخت بوده؛ با ابراز ناامیدی از تداوم این گزینه و امیدواری به این مساله که در سوریه دخالت خارجی صورت بگیرد، افزود: اگر نتوانيم با اين شيوه به نتيجه برسيم با دخالت نيروهاي عربي در چارچوب اهداف مشخص موافقيم به شرط آن كه در خصوص هرگونه دخالت، با مخالفان نظام به توافق برسند در غير اين صورت حاضريم با سازمان ملل گفت و گو كنيم تا ابزارهاي بيشتري فراهم كنيم.

گفتنی است هر حرکت دولت سوریه برای پایان دادن به ناآرامی‌های این کشور توسط گروه‌های شورشی وابسته به ترکیه، غرب و برخی کشورهای عربی رد می‌شود، چرا که به گفته خود آنها باید نظام اسد سرنگون شود در غیر این صورت با وجود این نظام هیچ جایی برای آنها وجود نخواهد داشت. منابع آگاه در درون ساختار مخالفان بر این باور هستند هر چه زمان بگذرد توان سیاسی و نظامی مخالفان خارجی کمتر شده و در برابر آن این مخالفان داخلی هستند که با شعار اصلاح برگ برنده را در دست دارند.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها