طرح آل‌ثانی برای حکومت بر عربستان

طرح آل‌ثانی برای حکومت بر عربستان
سه شنبه 29 آذر 1390 - 09:10

ادعاي امير قطر در مورد حق خاندان آل ثاني براي به دست گرفتن قدرت در عربستان سعودي و سلب قدرت از آل سعود، خشم خاندان حاكم عربستان را برانگيخته است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، هفته‌نامه فلسطيني" المنار" نوشت يك ديپلمات فرانسوي ادعاهاي حمد بن خلیفه آل ثانی، امير قطر در مورد حق خاندان وي براي به دست گرفتن قدرت در عربستان را به آل سعود منتقل كرده و خشم آنها را برانگيخته است.

يك منبع آگاه در پاريس و نزديك به دایره امور خاورميانه وزارت خارجه فرانسه، گفت كه امير قطر اخيرا در ضيافت شام با دو مقام فرانسوي گفته است كه " آل ثاني" خاندان وي حق دارند قدرت را از آل سعود در عربستان بگيرند.

امير قطر همچنين تاكيد كرده است كه اصالت خانوادگي وي از نجد در حجاز است و جد بزرگ وي "حمد آل ثاني" از نجد مهاجرت كرده است؛ بنابراين فرزندان و نوادگان وي حق دارند به هر شيوه ممكن زمام امور را در عربستان به دست بگيرند.

بنابراين گزارش اين اظهارات امير قطر به گوش حاكمان عربستان رسيده و آنها اقدامات تحريك‌آميز عليه آل ثاني در قطر را افزايش داده‌اند؛ همچنین حاکمان عربستان برخي از فرزندان آل سعود را به سوء استفاده از بيماري و وخامت حال ملك "عبدالله بن عبدالعزيز" براي پيروي از خاندان آل ثاني و تبعيت از دستورات واشنگتن متهم كردند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها