نگرانی اسرائیل از خاورمیانه جدید

نگرانی اسرائیل از خاورمیانه جدید
چهارشنبه 30 آذر 1390 - 06:26

صهيونيستها خروج اشغالگران آمريکايي از عراق و پيروزي 9 سال مقاومت مردم اين کشور در برابر متجاوزان را ناکامي بزرگي براي آمريکا مي دانند و نگران آينده طرح هاي مشترک با آمريکا براي خاورميانه هستند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی خروج آمریکا از عراق را بررسی کرد.

این شبکه گزارش داد: پس از 9 سال نیروهای آمریکایی پرچم کشورشان را از از فراز بامهای بغداد فرود آوردند و آمریکا،بزرگترین قدرت نظامی در جهان نیروهای خود را از عراق خارج کرد.

گزارشگر این شبکه صهیونیستی گزارش داد: سرنگونی صدام با حوادث یازده سپتامبر در ارتباط بود، پیش از حمله نظامی به عراق " کالین پاول" وزیر خارجه وقت آمریکا همواره سعی داشت جامعه جهانی را برای حمله به عراق به بهانه مقابله با سلاح های کشتار جمعی این کشور، قانع کند؛ اما تاکنون 9 سال از اشغال این کشور می گذرد و اثری از سلاحهای کشتار جمعی در عراق دیده نمی شود.

این گزارش می افزاید: نیروهای آمریکایی در عراق با مقاومت سرسخت مردم این کشور مواجه شدند و از زمان اشغال عراق چند هزار نظامی آمریکایی در عراق کشته شدند.

گزارشگر صهیونیستی، افزود: آمریکاییها رژیم دیکتاتوری صدام را در کشور عراق سرنگون کردند و سپس نظام حکومتی شیعی که در ارتباط مستحکمی با ایران است، قدرت را در دست گرفت. 

این گزارش به صراحت می گوید: "دولت آمریکا خون فرزندان خود را در جنگی نادرست هدر داد".

"علی فیصل "نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در بررسی این گزارش در گفت و گو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه"(از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم، تصریح کرد: پیروزی مقاومت مردم عراق بر اشغالگران، آنها را  وادار کرد عراق را ترک کنند که این موضوع ناکامی بزرگی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی به شمار می رود.

وی افزود: آمریکاییها در چارچوب پروژه خاورمیانه جدید به عراق حمله کردند، اما خاورمیانه جدیدی که پس از حمله به این کشور ایجاد شد با چشم انداز آنان کاملا متفاوت بود.

فیصل گفت: اقدام آمریکا در سرنگونی رژیم صدام به استحکام محور مقاومت انجامید و انگیزه و اشتیاق مردم منطقه برای سرنگونی رژیم های دیکتاتور دست نشانده غرب را بیشتر کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها