نظامیان آمریکایی در افغانستان به جان هم افتاده اند

نظامیان آمریکایی در افغانستان به جان هم افتاده اند
چهارشنبه 30 آذر 1390 - 18:28

نظاميان اشغالگر آمريکايي در افغانستان به جان هم افتاده اند و هشت تن از آنان متهم شده اند که يک رفيق خود را به قتل رسانده اند.

به گزارش روزچهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل ازمنابع خبری، در پي كشته شدن يك نظامي آمريكايي در افغانستان، سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که اتهاماتي متوجه هشت تن از نظاميان آمريكايي مستقر در افغانستان از جمله يك افسر و 5 گروهبان شده است ، برخي از آنها متهم به تجاوز و قتل عمد شده اند.

براساس بيانيه نيروهاي خارجی كمك به افغانستان(ايساف) ، جسد "داني شين "نظامي آمريكايي در برجك يك پایگاه نظامي در جنوب افغانستان پيدا شد.

شديدترين مجازات ها متوجه دو گروهبان يكم، دو گروهبان و دو سرباز است كه متهم به بدرفتاري عامدانه واعمال خشونت هستند كه منجر به قتل عمد و به خطر افتادن جان برخي ديگر شده است.

از بين اين 8 نظامي، يك افسر متهم به كوتاهي در انجام وظيفه شده است.

يك گروهبان متهم به بدرفتاري و يك گروهبان يكم متهم به دادن اطلاعاتي اشتباه شده است.

دست يافتن به جزييات بيشتري از ناتو بويژه درباره شرايط قتل داني شين بسيار سخت بود.

طبق گزارش سايت "ايه كاجواليتيز اورگ"، داني شين 19 ساله در سوم اكتبر سال 2010 در قندهار اردوگاه نیروهای طالبان به قتل رسيده است.

روزنامه نيويورك تايمز در مقاله اي كه اواخر ماه اكتبر درباره ابهامات قتل اين نظامي چيني الاصل منتشر شد، نوشت كه دو مسوول نظامي به خانواده داني شين اطلاع دادند آنها نمي دانند فرزندشان به سمت خود شليك كرده و يا كشته شده است.

خويشاوندان داني شين به اين روزنامه تاكيد كردند كه اين مسوولان به آنها اطلاع دادند پسرشان در معرض مجازات بدني و توهين هاي نژادي از سوي روسايش قرار گرفته است.

حدود 90 هزار نظامي آمريكايي از مجموع 130 هزار نيروي ايساف در افغانستان مستقر هستند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها