انفجارهای بغداد در پارلمان عراق بررسی می‌شود

انفجارهای بغداد در پارلمان عراق بررسی می‌شود
پنج‌شنبه 1 دی 1390 - 16:30

پارلمان عراق فردا نشست فوق العاده اي را براي بررسي انفجارهاي امروز بغداد و شهادت ده ها تن از شهروندان برگزار مي کند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ریاست پارلمان عراق فردا با حضور روسای گروه های سیاسی نشست فوق العاده ای را برگزار می کند. هدف از این نشست بررسی اوضاع امنیتی و سیاسی کشور پس از انفجارهای بغداد و شهادت ده ها تن از شهروندان است.

"اسامه النجیفی" رییس پارلمان عراق با محکوم کردن این انفجارهای تروریستی تأکید کرد که هدف از این انفجارها که ده ها تن از شهروندان قربانی آن شدند، ضربه زدن به وحدت ملی و سوء استفاده از اوضاع کنونی است.

 

امروز در نتیجه 11 انفجار در بغداد 57 تن شهید و 180 نفر مجروح شدند.

"نوری مالکی" نخست وزیر عراق پس از این انفجارها، در بیانیه ای رویدادهای سیاسی داخلی را با این جنایتها مرتبط دانست و تأکید کرد: زمان بندی این جنایتها و اماکن وقوع این انفجاراه بار دیگر اهداف عاملان آن را روشن می کند.

 

این انفجارها درحالی روی می دهد که پیش از این "طارق الهاشمی" معاون رییس جمهوری عراق نوری مالکی را تهدید کرده بود که در صورت ادامه اتهامات اوضاع امنیتی کشور بحرانی خواهد شد.

دستگاه قضایی عراق حکم بازداشت طارق الهاشمی و شماری از محافظانش را به اتهام دست داشتن در عملیات تروریستی صادر کرده است.

"صالح المطلک" معاون نخست وزیر که مالکی خواستار پس گرفتن رأی اعتماد مجلس به او شده است، دو روز پیش در دیدار با دیوید پترائوس، درباره بازگشت جنگهای فرقه ای و طایفه ای به عراق هشدار داده بود.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها